vooraf vragen en advies over netwerk....

Status
Niet open voor verdere reacties.

C@mmie

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Ik heb een pc (1 GHz, 512 MB-ram) met XP erop. SpeedTouch 510 router. Nu is het hóóóóóg tijd voor een laptopje met draadloze toegang in huis :p.
Er ligt al een netwerkkabel door t huis, die kan ik op mn router aansluiten, dan beneden een wireless accespoint eraan, ik denk aan de speedtouch 170. Laptopje aanschaffen en draaien maar. Tenminste, dat hoop ik.
Bij de mediamarkt hebben ze een laptop in de "aanbieding" http://www.mediamarkt.nl/home/flyer/pdf/pag08.pdf met wireless Lan. Tot zover de componenten die ik wil aanschaffen. Zie ik iets over het hoofd? Graag jullie deskundige mening.
En over het aansluiten, tips? Of zou dat met de wizard van XP wel moeten gaan?
Thnx, C@mmie

Goh , bekende config. ;-) En een mooi laptopje uitgezocht , wel iets boven de begroting maar ach,
Die 170 is inderdaad wel een goeie keus, werkt goed icm met de 510. verder is t redelijk plug en play, je moet alleen ff om de beveiliging denken (wpa , wep oid)

Beiden welkom op helpmij.

Uit jullie bericht maak ik op dat jullie elkaar kennen, dus zouden jullie elkaar ook wel kunnen helpen. Of heb ik het nu mis.

Ik heb nog wel een vraag: hoe wordt de normale pc aangesloten. Heeft de 510 meerdere aansluitingen voor een computer.

als je de 510 met 1 aansluiting hebt zet je tussen de 510 en je pc's een switch.
Hier kan je van alles op aansluiten

De 510 is er in meerdere uitvoeringen, met 4 poorts switch of 1 ethernet aansluiting.

Tis inderdaad een SpeedTouch 510 Multi-user ADSL Gateway, met 4 poorten dus.
Puppie, ik heb het ook wel eens mis ;). Sounds like.

Thnx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan