Voorbedruk formulier invullen/uitprinten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddy_v

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo,

Ik heb een voorbedruk formulier op een A4 formaat.
Nu moet ik regelmatig zo'n formulier invullen.

Kan ik in word een document/sjabloon maken
zodat ik gegevens in kan vullen en deze dan op de juiste plaats worden uitgeprint
op het voor bedrukte formulier??

Ik zou dan graag de vraag zien maar deze moet dan vervolgens niet op worden afdrukt.
Hier enkele vragen die voorkomen op het formulier. En een voorbeeld zoals ik dat dan graag in word zou zien.

Last name :
First name :
Street Adress :
Zip code:

Deze vragen zouden er dan in het sjabloon moeten staan en ook niet aangepast moeten kunnen worden.
En Last name zou dan 7,7 cm van links en 7,7 cm van boven moeten worden afgedrukt.

First namen zou dan 8 cm van links en 8,4 van boven moeten worden afgedrukt.

enz enz

Uit je vraag maak ik op dat je best wel een beetje handig bent met Word. Ik ga het bestandje dus niet helemaal maken............. ;) (positie van tekstvakken etc. etc. is een kwestie van even nadenken / meten / passen en dan plaatsen)
Er zijn wellicht meerdere mogelijkheden, maar in de .zip zie je er 1.
Hang de muis maar boven het vak.............
De optie "opmerking" vind je in het menu "invoegen".
Suc6!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat is een mooi voorbeeld.

Alleen het plaatsen van tekst vakken op een goede plaats valt mij even tegen.

Kan ik ergens ingeven dat een tekstvak bv 8cm vanuit links en 7,7 cm van afboven geplaatst moet worden?
En kan ik tekst vlakken van grote veranderen?

Gr Eddy.

Wat dacht je van het maken van een sectie / meerdere secties en dan de linker -en bovenmarge zodanig groot maken dat het vak op de plaats komt waar je het wil hebben?

Het vak hoeft niet groter te worden gemaakt, dan gebeurt automatisch als je het tekstvak instelt op "onbeperkte lengte". De invoerder kan dan ongelimiteerd tekst invoeren. Je kunt het tekstvak ook limiteren tot bijvoorbeeld 20 karakters. Net wat jij graag wil hebben.

Mm sectie's maken??

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dat nog niet ken..

Kun je daar ook een voorbeeld van geven?? of aangeven hoe je dat doet?

Is het bv mogelijk om ergens in te geven de afstand van boven in cm en de afstand van de linker kan in cm??

In Word:

invoegen -> eindemarkering -> type sectie einde -> doorlopend

Als je secties maakt in een document dan kun je per sectie allerlei opmaak regelen, zoals bijvoorbeeld de marges.
In bijgevoegd voorbeeld heb ik op 1 en dezelfde pagina 3 secties gemaakt en alle met afwijkende marges.
Zo kun je 1 bepaald tekstvak in sectie 1 plaatsen en daarna voor alle volgende tekst/pagina's in sectie 2 alles (bijv.) op standaard zetten.

Bijlagen

Ja hoor.. nu lijkt het al ergens op.

Alleen nu heb ik een probleem dat mijn text zicht niets aantrekt van
de boven marge.

Gr Eddy.

Da's een kwestie van de sectie op het juiste moment activeren, gebruik ook het speciale tekentje om opmaak etc. te kunnen zien.

Ik heb het bestand toegevoegt.
Zodat jij kunt kijken wat ik fout doe?

Tenminste als je dat zou willen doen.

Gr Eddy

Bijlagen

Je doet niets fout, klik maar eens op afrdukvoorbeeld, dan zie je het prachtige resultaat van je arbeid..................

Nou ja toch gaat het niet helemaal goed.

Als je kijkt naar de marge's van de boven kant.
Hoe groot of hoe klein ik die ook maak.
De tekst komt netjes vast onder elkaar te staan.
Maar dat is niet de bedoeling. Ze moeten een bepaalde afstand van de boven kant staan.

Gr Eddy.

Bijlagen

Zo maak ik ook nog eens wat mee.. :D
Hier heb ik dus even geen antwoord op, behalve dan een bypass:

de eerste zet je goed, de volgende qua links rechts ook (dat werkt dus wel) en wat de hoogte betreft zul je -helaas- even met "Enters" moeten werken. Ik kan er zo snel ook geen verklaring voor geven.

Nou ja in ieder geval bedankt voor je medewerking.

Met enters wil niet echt lukken wat dan kom ik niet altijd uit met de hoogte...

pfff soms verlang je gewoon terug naar Word Perfect... daar kan je lekker dom weg
de afstand van de bovenrand en van de zijkant ingeven......

Gr Eddy...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan