Voorbeeld om te leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbar

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo mensen,

Is er iemand die mij aan een aantal script kan helpen???
Vanuit die "basis scripts" kan ik dan verder leren en uitbreiden.
Op het web is van alles te vinden maar die zijn allemaal net even te uitgebreid of zo lastig te begrijpen dat aanpassen geen optie is.
Ik wil uiteindelijk een naam en datum (in nederlandse notatie!!!) in kunnen voeren via een formulier, op een andere pagina die data ophalen en tonen in een tabel en vervolgens de mogelijkheid hebben om vanuit die pagina (tabel) een record te kiezen (aan te wijzen) die bewerkt kan worden en weer teruggeschreven wordt naar de Mysql database.
Ik hoop dat er iemand is die a: begrijpt wat ik wil en b: de benodigde PHP-codes en SQL-codes kan leveren.
Groeten, Ron Barbier.

Om data op te halen bevat voorbeeld 3 van deze link eigenlijk alles wat je nodig hebt:

http://www.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-array.php

De SQL codes zijn natuurlijk deels afhankelijk van wat je in je tabel zet en wat je wil zien. De basis is:

SELECT * FROM <tabelnaam>

dat dropt alles uit je gekozen tabel in PHP. Het insert commando is niet veel anders, maar dan moet je dus ook de indeling van je tabel kennen.

Bedankt voor de snelle reactie.
Helaas brengt mij dit geen stap verder:confused:
Mijn kennis van PHP is beperkt tot knippen en plakken en hier en daar dan wat aanpassen. Ik heb grote behoefte aan een zo'n kaal mogelijk (werkend) voorbeeld dat ik dan zelf naar behoefte kan uitbreiden.
Aan de tips en verwijzingen zoals nu gegeven heb ik niets, sorry.
Er moet toch wel een expert zijn die mij op weg kan helpen.
Voor het geval dat ik toch niet duidelijk genoeg was in wat ik wil, hier nogmaals de uitleg.
Op een pagina moet via een formuliertje een naam met een begindatum en een einddatum ingevoerd worden.
De datumvelden moeten dan direct vertaalt worden naar de NL notatie dd-mm-jjjj.
Op een andere pagina moeten de gegevens (op datum oplopend gesorteerd) uitgelezen worden en in een HTML tabel gezet worden.
Die ziet er dan ongeveer zo uit;
Naam Begindatum Einddatum
Jan 01-01-2012 31-01-2012
Piet 01-02-2012 07-02-2012
Klaas 03-03-2012 01-04-2012
Vervolgens moet er de mogelijkheid zijn om de gegevens te bewerken/updaten op weer een andere pagina in een "mutatie" formuliertje waar de gegevens dan alvast vooringevuld instaan.
Hoe ik dit allemaal voor elkaar moet krijgen weet ik dus niet.
Als er dus iemand is die mij een werkende oplossing aan kan bieden ben ik zeer erkentelijk.:d

Ik geef alleen aan dat je aan code voorbeelden alleen niets gaat hebben. De voorbeeldcode uit de link in mijn vorige post is werkelijk zo'n beetje alle code die je voor de basis nodig hebt.

Waar je aan voorbij gaat is dat je eerst je database op orde moet hebben. Je tweede voorbeeld is al veel handiger omdat je ook de structuur van je gegevens beschrijft. Ik kan je perfect werkende code geven, maar zonder dat je zelf eerst duidelijke keuzes maakt is dat niet nuttig. Bij databases bekijk je eerst de data en doelstelling, daarna ontwerp je je database en daarna schrijf je je code daaromheen, niet andersom! Datum in Nederlandse notitie? Standaard functie "date" in PHP.

Ik zou het begrijpen als je een onderdeel ergens mist en daar hulp bij nodig zou hebben, maar je geeft eigenlijk zelf al aan dat je geen achtergrond hebt in HTML en geen PHP en geen databases en geen basiskennis SQL. Dan is het toch echt een brug te ver

Helaas heb ik niet meer vernomen van Wampier.
Ik zit dus nog steeds te wachten op goede raad en/of tips hoe ik mijn probleem op kan lossen.
Mogelijk dat er nog anderen zijn die mij wel kunnen helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Bedankt voor de uitleg en aanbod.
Ik heb een werkende (test)database en werkende php om gegevens weg te schrijven en weer op te halen.
Daar zit het grootste probleem dus niet.
Met het nodige knip en plakwerk en de nodige aanpassingen van mij werkt dat wel.
Maar ik wil het graag wat uitgebreider c.q. netter voor de gebruiker maken en daar loop ik vast.
De (uitgebreide) kennis ontbreekt daarvoor.
Vandaar mijn vraag om een basis code van waaruit ik verder kan.
Wat heb je nodig van mij aan php code en/of database om te zien wat ik aan moet passen.
Bijvoorbeeld de datum, wanneer ik de Nederlandse notatie (dd-mm-jjjj) invoer krijg ik nullen terug, alleen als ik de Amerikaanse notatie (yyyy-dd-mm) invoer komt de datum correct (yyyy-mm-dd) terug.
Aangezien de gegevens in een array terugkomen weet ik niet hoe en/of waar ik de datum aan moet passen, in het invoerscherm of in het weergavescherm.
Maar goed, als je mij kunt helpen en je hebt daarvoor php of database gegevens nodig hoor ik graag wat je hebben wilt.
Gr, Ron.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan