• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorbeelden berekening KPI's (DSO en DPO)

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinterim

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Ik ben op zoek naar voorbeelden van de berekening van de volgende KPI's:
Value Weighted DSO (Day Sales Outstanding)
en
Value Weighted DPO (Day Payable Outstanding)

Wie kan mij helpen? Er is vast wel iemand met een credit-management achtergrond die deze al heeft moeten implementeren.

Alvast bedankt.

Wim

Beste Elke,

Dit is inderdaad niet wat ik zoek. Toch bedankt voor jouw reactie. Het gaat mij echt om voorbeelden van berekeningen DSO en DPO.

Groet,

Wim

Jammer, de vraag stelling op deze wijze schakelt (denk ik) zo'n 98% van alle helpers uit . . .:(

Een voorbeeld bestand met de juiste vraagstelling?

V

Beste Thankyou

Als ik een voorbeeld bestand zou hebben, dan zou ik de vraag niet gesteld hebben? Misschien inderdaad meer een economische, dan een excel vraag, maar ik weet dat er exceloplossingen circuleren?

beste weinterim,
de vraag is eerder geef een voorbeeldje van de gegevens en het gewenste resultaat. Wat ik toch nu toe gelezen heb over je 2 begrippen heeft dat eigenlijk niet veel moeilijkheden. Je zal toch minstens zelf een cijfervoorbeeld van beiden hebben ?

Voorbeelden berekening KPI's

Beste ExcelAmateur,

Deze laatste link heeft mij voldoende geholpen. Dank!

Gr. Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan