Voorbeeldvenster in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanette62

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2011
Hallo,

Sinds kort krijg ik geen achtergronden en afbeeldingen meer te zien van EML-bestanden in Windows Verkenner in het voorbeeldvenster. Ik heb een map met veel verschillende EML-bestanden en normaal gesproken kan ik dan in het voorbeeldvenster zien welke achtergrond en afbeeldingen een EML-bestand heeft, maar sinds kort zie ik de achtergrond niet meer en ingevoegde afbeeldingen zijn rode kruisjes. Als ik het EML-bestand open in Live Mail zie ik wel alles zoals het hoort. Ik weet niet waardoor het ineens veranderd is. Heb Service Pack 1 weer verwijderd omdat ik dacht dat het daar misschien door kwam, maar dat was het ook niet. Aan de instellingen heb ik verder ook niks veranderd, ineens was het zoals het nu is. Weet iemand hier een oplossing voor?

Wil je mss een afbeelding bijvoegen?

Combineer [windowstoets+E] -> Klik op Organiseren in de werkbalk -> Map- en zoekopties -> tabblad Geavanceerd -> Vink
Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen uit.
Voorbeeldhandlers in voorbeeldvenster weergeven aan.

Kijk ook hier: Weergave mappen en bestanden wijzigen

Laatst bewerkt:
Hoi Dorado, helaas! Mijn instellingen stonden al zo. Misschien nog andere opties? Ik heb ook alles even nagekeken op de link die je gaf, maar daar zat de oplossing ook niet bij. :(

Combineer [windowstoets+r] -> typ: sysdm.cpl -> tabblad gevanceerd -> Klik op Instellingen bij Prestaties -> Vink Miniaturen in plaats van pictogrammen weergeven aan

Je moet 3 dingen ff checken:
  1. [Windowstoets+r] -> typ: control folders -> tabblad weergave -> Kijk of: Bestandspictogram op miniaturen weergeven aangevinkt staat. Probeer ook met uitgevinkte status
  2. Klik in het menu Beeld op de werkbalk in Verkenner, kies Tegels
  3. Klik op het pictogram rechstbovenin in Verkenner (voorbeeld weergeven)

Met rechtsklik op de map die je weer wilt geven, kun je ook voorbeeldweergave activeren

Alledrie geprobeerd, nog steeds kruisjes en ontbrekende achtergronden.

Probeer:
Schijfopruiming --> Lijst wat je wilt opruimen --> "miniaturen" aanvinken -> opruimen

Probeer je Verkenner te repareren met FixWinUtility

fixwin.png

Laatst bewerkt:
Ik heb het programma geinstalleerd en een aantal dingen gerepareerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Om moedeloos van te worden..

Kijk eens in het Windowslogboek of je daar meer informatie kunt vinden
Combineer [windowstoets+r] -> typ: eventvwr.msc -> Klik op Windows logboeken -> Toepassing -> Aan de rechterzijde is een zoekfunctie, waar je op .eml kunt zoeken...
Mocht je iets vinden, dubbelklik dan deze melding en post:
* Bron
* Id

Durf het bijna niet te zeggen....niks gevonden! Idd om moedeloos van te worden..

Heb je ook de System File Checker in he programma van posting #12 geprobeerd?

Gebruik eens de toetscombinatie [Alt+p] in Verkenner...

Laatst bewerkt:
Maak dan gebruik van systeemherstel....

Ik heb daar expres nog even mee gewacht omdat mijn systeemherstel rare kuren heeft. Maar dat is weer een probleem op zich! Ik hoopte zonder systeemherstel tot een oplossing te kunnen komen.

Check wat systeemherstel betreft eens of de service aan staat: misschien wordt er bedoeld dat de service niet aan staat. Volg deze stappen om de service Volume Shadow Copy in te schakelen:
Combineer [windowstoets+r] -> typ: services.msc -> Zoek naar Volume Shadow Copy dan rechtermuisknop starten
(Kijk ook bij Eigenschapen -> automatisch starten)

Mocht het niet werken, dan is het ook nog een optie een reparatie-installatie Windows 7 te doen. Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma;s uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info.

Na de installatie:
  1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q. (zie afbeelding)
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties & windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

4053d1233616157-repair-install-old_install.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan