• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorbije datums kleuren in exel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Ik heb een vraagje over een jaar planning.

Is het moggelijk om de dagen die al voorbij zijn op de moment dat je de file open doet dat die bv grijs kleuren.

Heb een vb bestandje erbij zitten met de maanden jan feb volledige met vb en voorwaardelijk opmaak zoals het moet zijn.

Bekijk bijlage kalender.xls

En in cel a10 zou ik graag automatiche de datum in hebben van wanneer het bestand de laaste keer is aangepast.

Je zou bij openen van het bestand onderstaande code kunnen draaien:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Range("A10") = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(12)
End Sub

Ik heb een vraagje over een jaar planning.

Is het moggelijk om de dagen die al voorbij zijn op de moment dat je de file open doet dat die bv grijs kleuren.

Heb een vb bestandje erbij zitten met de maanden jan feb volledige met vb en voorwaardelijk opmaak zoals het moet zijn.

Bekijk bijlage 100363

En in cel a10 zou ik graag automatiche de datum in hebben van wanneer het bestand de laaste keer is aangepast.

Heb er het verkeerde vb bestand bij gezet en weet niet hoe ik dat kan aanpassen daarom doe ik het zo maar.

Bekijk bijlage voorbeeld bestand 2.xls

En in cel a10 zou ik graag automatiche de datum in hebben van wanneer het bestand de laaste keer is aangepast dit is ook verkeerd dit moet zijn
En in cel A2 zou ik graag automatiche de datum in hebben van wanneer het bestand de laaste keer is aangepast

En het si nu ook de voledige jaar planning in plaats van maar 2 maand

Laatst bewerkt:
Je zou bij openen van het bestand onderstaande code kunnen draaien:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Range("A10") = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties(12)
End Sub

Heb u formule geplakt in vb maar er gebeurt niks .
Heb het geplakt in vb opgeslagen en gesloten en terug open gedaan maar niks :confused:

Heb je de macro in ThisWorkBook geplakt ? voor de VWO kan je gewoon alles wat kleiner is dan de datum NU() toch grijs zetten
heb vlug de VWO gedaan met ( 2010 ) kijk of dit ook in 2003 werkt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb je de macro in ThisWorkBook geplakt ? voor de VWO kan je gewoon alles wat kleiner is dan de datum NU() toch grijs zetten

Hoe dan juist ? Lukt me niet
In voorwaardelijk opmaak zelf heb ik geen plaats meer
heb er al 3 aangemaakt voorwaardelijke opmaken en in exel 2003 kan je er maar 3 zetten.

Hoe dan juist ? Lukt me niet
In voorwaardelijk opmaak zelf heb ik geen plaats meer
heb er al 3 aangemaakt voorwaardelijke opmaken en in exel 2003 kan je er maar 3 zetten.

Juist niet bij stil gestaan :o excel 2003 kan je maar 3 VWO's geven . zal met een case macro moeten gebeuren .

heb vlug de VWO gedaan met ( 2010 ) kijk of dit ook in 2003 werkt

Sorry had niet goed gekeken .:o
De cellen waar de datum in staat daar was nog geen voorwaardelijk opmaak voor gemaakt.
Dus is me toch gelukt zoals jij zij.

B E D A N K T :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan