Voorblad lettertype wijzig na invoegen in een ander document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Ik heb een voorblad gemaakt dat ik wil invoegen in reeds bestaande documenten.
Ik heb in het voorblad een invulveld opgenomen waarin de titel moet worden ingevuld. Bij de eigenschappen van het invulveld heb ik opgegeven wat het lettertype, de grootte etc. moet zijn (in dit geval calibri).
Als ik het voorblad vervolgens invoeg in een bestaand document wijzigt het lettertype van het invulveld in een ander lettertype. Zelfs al heeft ook het bestaande document het letterype calibri.

Wie weet raad?

Documenten zijn gebaseerd op Stijlen. Je kunt een stijl in een document aanpassen, maar in een volgend document zal je weer met je standaard stijl werken. Kopieer je tekst van het ene document naar het andere, dan wordt de tekst opgemaakt volgens de voor dat document geldende stijlen. Een voorblad opmaken door de tekst te selecteren en het lettertype aan te passen, verandert de stijl niet (tenzij dat automatisch gebeurt).
Dus als je tekst opmaakt in document A, en plakt in document B, kan het heel goed zijn dat de opmaak verandert. Wél kun je instellen dat, als je daadwerkelijk de stijl hebt aangepast, bij kopiëren de stijl van de bron wordt behouden. Dat moet je dan even controleren of je dat doet voor dat document.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan