Voordelen Mozilla?

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Berichten
1.600
Hallo,

Ik hoor de laatste tijd veel goede berichten over Mozilla, dus misschien dat ik het ook ga gebruiken. Nu wil ik wel graag weten wat de voordelen/nadelen zijn tegenover Internet Explorer.

Ik heb het programma zo onderand al geinstalleerd, maar nu wil ik ook wel weten of hij ook in het Nederlands is/komt.

Nou, ik hoor het wel, de groeten,

Timothy
 
Geplaatst door T._de_vries
Hallo,

Ik hoor de laatste tijd veel goede berichten over Mozilla, dus misschien dat ik het ook ga gebruiken. Nu wil ik wel graag weten wat de voordelen/nadelen zijn tegenover Internet Explorer.

Ik heb het programma zo onderand al geinstalleerd, maar nu wil ik ook wel weten of hij ook in het Nederlands is/komt.

Nou, ik hoor het wel, de groeten,

Timothy

Je hebt het programma al geïnstalleerd, dus ik zou zeggen: gebruik het, dan ontdek je de voordelen vanzelf.

Mozilla en Mozilla Firefox zijn er ook in het Nederlands: http://www.mozbrowser.nl/wiki/wiki.phtml?title=Mozilla_In_Het_Nederlands
 
Owja, maar hoe kan ik hem Nederlands maken? Ik ben echt zo slecht in Engels... (naja, ik kan wel Engels maar ik ben gewoon te lui om het allemaal te vertalen)
 
Kun je ze ook allebei op je PC hebben of bijt de een de ander?

J:8-0:
 
Geplaatst door joanne
Kun je ze ook allebei op je PC hebben of bijt de een de ander?

J:8-0:

Mozilla en IE bedoel je? Die kun je rustig naast elkaar gebruiken, geen enkel probleem.
 
nog een voordeel firefox heeft geen lekken zoals in explorer

zie bijv. webwereld nieuws van vandaag weer een lek ontdekt in explorer .. pff :confused:

webwereld nieuws
 
T.de Vries
Ik zou even wachten op de volgende firefox release 0.9, die komt a.s. maandag uit, dan zal het waarschijnlijk nog enkele dagen duren dat er een nederlandse versie beschikbaar is op het al eerder aangegeven adres. Wat je ook kan doen is de ReleaseCandicate 0.9 downloaden(laatste testversie), die is vandaag uitgekomen als het goed is.

Wat betreft de voordelen op IE zijn er teveel om op te noemen, het mag nu langzamerhand wel duidelijk zijn dat firefox een erg goed produkt is.
Beste wat je kan doen is een beetje googlen, reviews bekijken, zelf installeren en kijken wat je ervan vind.
Maar ik kan je alvast zeggen: Van iedereen die beslist het zelf te installeren en te bekijken, blijft zeker 90% bij firefox en hoeft never IE meer terug. Dus... :D
 
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ben er nu alweer aardig aan gewend, alleen dat Nederlands wil nog niet.

Ze zeggen ook dat als versie 0.9 uitkomt, dat er dan ook een Nederlandstalige installeren bijkomt (hoef je niet te zitten klooien in de installatie map)

Bedankt hè,
Timothy
 
Geplaatst door T._de_vries

Ze zeggen ook dat als versie 0.9 uitkomt, dat er dan ook een Nederlandstalige installeren bijkomt (hoef je niet te zitten klooien in de installatie map)

Ik ben er nu alweer aardig aan gewend, alleen dat Nederlands wil nog niet.

Timothy

Klopt is al enige tijd voor firefox0.8 te verkrijgen op mozillanl.mozdev.org

Wat lukt er nog niet?
Hoe heb je het nederlands proberen te maken, heb je de engelse installer gerund en toen de langnlnl.xpi gepopend in firefox?

Probeer dit dan uit op start, uitvoeren:
c:\program files\mozilla firefox\firefox -UILocale nl-NL -contentLocale NL
 
Waar staat dat langnlnl.xpi ? En hoe moet ik dat in Mozilla Firefox 0.8 openen?

Dat uitvoeren, blabla doet het helemaal niet...
 
Geplaatst door T._de_vries
Waar staat dat langnlnl.xpi ? En hoe moet ik dat in Mozilla Firefox 0.8 openen?

Dat uitvoeren, blabla doet het helemaal niet...

Sorry wat betreft die langnlnl.xpi haal ik thunderbird en firefox door elkaar...
Als je de nederlandse firefox wilt zullen de tips uit dit topic moeten werken:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=543&highlight=nederlands

Dat "uitvoeren, blabla" gaat er vanuit dat firefox in de directory staat zoals aangeven in de opdracht, als FF zich bij jouw in een andere map bevind, dien je de opdracht aan te passen.

Een vers profiel wil ook weleens verschil maken, dit kan mbv firefox -p uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk komt morgen FF 0.9 uit. Ben benieuwd wat voor veranderingen er in zitten.

Ik laat dat Nederlands maar even zitten tot 0.9.

Bedankt,
Timothy :thumb:
 
Kheb nu o.9, maar ik merk niet zo heel veel verschil hoor... (ik zou ook niet weten wat ze nog kunnen verbeteren)
 
Yeps, je merkt wel een beetje verschil... Dat ligt natuurlijk ook grotendeels aan je internet verbinding.

Ik ben zo tevreden met Firefox, dat ik nu ook maar ben over gegaan met email op Thunderbird. Dat werkt ook super snel en mooi!

Voor iedereen dus een aanrader dat mozilla! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan