voordelen router???

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
hey,

Ik heb thuis een netwerkverbinding tussen 2 computers win98 en winxp(host), maar ik heb veel last van spam. Ik heb geen router ertussen, maar doe het via een crossedkabel. ik heb al adware ingestalleerd en geupdate. Gisteren deed win98 niet meer helemaal zwart beeld. ik heb win98 vannieuwe geinstalleerd.

maar nu is mijn vraag, is het niet beter om een router ertussen te zetten. Heeft dit meer voordelen, want op router zit toch firewall op. En kun je dan nog wel bestanden delen????

ik zou deze router kopen.

ADSL Router + 4 port Switch Annex A

p.s. ik wacht jullie reactie af.

alvast bedankt

gr. niek

Hecosys,

Met een router houd je geen Spam of spyware tegen !
En als je de gratis Zonealarm bijv. installeert ben je ook goed beschermd qua Firewall.......:thumb:

Ik zelf heb NAV 2004 en ZA pro geinstalleerd en nog krijg ik af en toe spam en spyware binnen !! :eek:
Dus niet te vlug klikken op bepaalde links en af en toe een Spy-ware remover (Ad-Aware bijv.) laten scannen.
Dit kan ook vaak een hoop troubles voorkomen....

Groeten,

Remy

Router

Ik heb zelf een router en dat bevalt goed, maar SPAM kan hij niet tegenhouden hoor.

Dat moet je op provider niveau doen of via een hulp programma.

Een Router heeft een hardware firewall, laat je poorten niet open staan. (is mijn favoriet)

ZoneAlarm is een software firewall die controleert wie er verbinding maakt met internet.

Je kunt wel spybot vragen te immuniseren, dan blokeert hij hem bekende bad-sites.

Eric.

Laatst bewerkt:
oke bedankt, maar jullie vinden het niet nodig dat ik er een router tussen zet. want de andere computer waar het internet niet binnenkomt, maar krijg van een andere computer is een bedrijfscomputer.

gr. niek

Geen Router

Als je geen router neemt, moet je een firewall als zonealarm nemen.

Windows, dit i.t.t. Linux, heeft alle poorten open staan dus elke gek kan naar binnen.

Een router zorgt er voor dat je poorten niet zichtbaar zijn.

Zone alarm roept elke keer als hij verkeer ziet langs komen "mag dat ? " en alleen als jij hem hebt geleerd dat dat mag laat hij het door.

Eric.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan