voordelige videokaart voor resolutie 1440x900

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud59

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Ik heb een breedbeeldscherm voor mijn pc gekocht die geen andere
resolutie dan 1440x900 aan kan. Maar nu blijkt dat de videokaart van mijn pc dat
niet aan kan. Kun je een voordelige videokaart aanraden (rond de 60 euro) die
deze resolutie aan kan? En is dat gewoon een kwestie van in een vrij slot
pluggen en de pc opstarten of komt daar toch wat meer bij kijken?
Ben geen gamer, dus hoef geen hightech videokaart.

Oei, ben computerleek. Hoe kan ik die informatie achterhalen op mijn systeem?

Maar nu blijkt dat de videokaart van mijn pc dat
niet aan kan.

Allereerst ben ik benieuwd wat voor kaart je nu hebt, want het probleem zoals jij omschrijft komt bijna niet voor. Misschien is de oorzaak iets heel anders.....

Allereerst ben ik benieuwd wat voor kaart je nu hebt, want het probleem zoals jij omschrijft komt bijna niet voor. Misschien is de oorzaak iets heel anders.....

Heb een Intel(R) 82865G Graphics Controller. Het stuurprogramma daarvan dateerde van april 2003, dat heb ik vanochtend geupgrade naar een stuurprogramma van september 2005. Dat loste het probleem niet op, maar bij het downloaden stuurde Intel ook een heel handig tootlje mee met de naam Intel Extreme Graphics 2.... en daarmee kon ik wel de resolutie instellen op 1440x900.
Prolbeem dus helemaal zelf opgelost, zonder dat het een cent heeft gekost, en daarmee ben ik zeeer in mijn nopjes op deze derde kerstdag. Toch dank ik alle helpmij-verleners die de moeite genomen hebben om op tweede kerstdag over mijn vraag na te denken.

Prettige jaarwisseling allemaal and keep up the good work, want dankzij helpmij.nl kunnen ook computerleken blijven genieten van de digitale voordelen van het leven !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan