• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorgedrukte facturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielbeysen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Beste

Ik heb een excel sjabloon met een voorgedrukte factuur.

Ik zou de factuur willen voordrukken alle standaar gegevens.

Dan zou ik de cellen die ik per factuur wijzig willen invullen en afdrukken.

Dus ik wil een factuurblad dat voor 90% is ingevuld afdrukken met 10% nieuwe gegevens

dus 90 % van het blad moet wel op de pc open staan maar mag niet afgedrukt worden?

Na wat opzoekings werk heb ik gelezen dat je met macro's moet werken enz maar dit is veel te moeilijk voor mij als leek

iemand die mij hier mee kan helpen ?

grtz

Is het een idee de 10% automatisch te laten kopieren naar een 2e blad.
Dat blad dan af laten drukken?

grtz

Waarom opmaak dubbel opnemen als dit blijkbaar al op het voorbedrukte papier staat?

Ik heb geen verstand van printen en dergelijke.
Probeer gewoon te helpen:)

Waarom nog Meer vragen stellen ipv oplossen?

Zou interessant worden als ik als consultant geen vragen meer aan mijn klanten mag stellen :)

De vraag is enkel bedoeld om helder te krijgen wat de vragensteller nu eigenlijk wil, wat dat is mij niet geheel duidelijk. Kan bijvoorbeeld zijn dat er voorbedrukt papier is of misschien zelfs wel een wettelijk voorgeschreven iets. Kunnen we allemaal niet overzien.

Oh ik dacht dat het een opmerking naar mij was.
Excuses en fijne dag. Ik ga naar huis

Zou interessant worden als ik als consultant geen vragen meer aan mijn klanten mag stellen :)
De vraag is enkel bedoeld om helder te krijgen wat de vragensteller nu eigenlijk wil, wat dat is mij niet geheel duidelijk. Kan bijvoorbeeld zijn dat er voorbedrukt papier is of misschien zelfs wel een wettelijk voorgeschreven iets. Kunnen we allemaal niet overzien.
Trek het je niet aan Roger.
boomen is op dit forum onder die naam nog geen twee weken geregistreerd en meent al (tegen de ongeschreven regels van het forum in) zijn ongefundeerde mening over anderen te moeten spuien; zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/834785-kolommen-verlengen

@ boomen

Op 1 dag tijd zie ik nu 2 vragen waar wij extra vragen stellen AAN TS en dat JIJ je aangevallen voelt.
De reden dat wij extra vragen stellen is omdat het moeilijkste dat er is je probleem duidelijk uitgelegd te krijgen aan iemand anders. Het enige dat wij willen bereiken is zo snel mogelijk een volledig en accuraat beeld te krijgen van de situatie. Een voorbeeldbestand helpt in vele gevallen de zaak te bespoedigen. Wij willen dus wel degelijk een oplossing bieden maar niet door eerst 20 foute oplossingen of halve antwoorden te moeten geven. De snelste weg van punt A naar punt B is nog steeds een rechte lijn en geen kronkelpaadje.
Wil jij je daar mee bezig houden is dat je volste recht, maar hier gaan we meer voor de directere aanpak zodat we ook sneller tot de juiste oplossing komen.
Moest iemand zich persoonlijk tot jou willen wenden zou je dat wel merken (zoals aan de eerste regel in dit bericht (@ boomen))
Op het forum zijn we blij met iedereen die hulp wil bieden, maar vergeet niet dat het niet om de helper te doen is maar om de vraagsteller.

Ik heb geen verstand van printen en dergelijke.
Probeer gewoon te helpen:)

Waarom nog Meer vragen stellen ipv oplossen?

Hier lijk ik toch gewoon geinteresseerd in het antwoord van Rogers. Zelfs de Smiley benadrukt mijn "goede bedoelingen"

Oh ik dacht dat het een opmerking naar mij was.
Excuses en fijne dag. Ik ga naar huis

Hier zie ik dat dit anders opgepakt is door de heer Rogers en bied ik zelfs nog mijn excuses aan.(zonder dat hetgene waar ik mijn excuses voor aanbied dus gebeurt is.)

Vervolgens knalt synische zapatr er een opmerking overheen waarvan ik denk ik reageer niet.
Gister was ik idd geiriteerd door die Zapatr, Maar dit slaat nergens op...
Ga verder ook geen verantwoording afleggen hier. Snap als jullie al jarenlang hier reageren elkaar verdedigen, Maar blijf kijken naar de feiten...

Ieder heeft z'n eigen stijl (wees blij dat je snb nog niet tegengekomen bent (briljant in zijn oplossingen maar zeer gevat in zijn commentaren)) maar we werken allemaal naar hetzelfde doel nl vragen oplossen.
Ik stel voor dat we nu een antwoord afwachten van TS (en liefst een voorbeeldbestand) zodat we hem kunnen verderhelpen en dat we het hier voor de rest bij laten.:love:

Het blijft stil maar voor het nageslacht toch maar een oplossing aanbrengen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan