Voorgeinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compumaat

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Beste,

Laatst kocht ik bij de carrefour een computer voor mijn schoonouders, we kwamen hiermee thuis sloten de pc aan.

En het eerste wat we kregen toen we hem aanzette was de windows setup.

Hoe doen ze zoiets?

Alles goed lezen wat er op het scherm komt, en waar nodig op ja of nee klikken.

Beste,

Laatst kocht ik bij de carrefour een computer voor mijn schoonouders, we kwamen hiermee thuis sloten de pc aan.

En het eerste wat we kregen toen we hem aanzette was de windows setup.

Hoe doen ze zoiets?

Het hoort toch zo, de Windows setup???

Ja, alleen zou ik graag willen weten hoe ze zoiets doen.

Ik denk dat ze daar een speciale cd-rom voor hebben o.i.d wat ze dan voorinstalleren op de harddisk. Na nstallatie stonden ook meteen een aantal programma's in windows zoals nero etc.

Ik zou dit ook graag zelf zo doen op de computers die ik weleens verkoop

Het lijkt mij het waarschijnlijkst dat je een PC hebt meegekregen met een afgebroken setup. Zo'n OEM-er of System Builder waarvan Carrefour de PC's afneemt, werkt met volume licensing van Microsoft en pompt meestal een flink aantal PC's te gelijk vol. Daarbij gaat het wel eens bij een of meer PC's fout, maar dat wordt er in de controles wel uitgehaald. Bij die van jou kennelijk niet. Als de netspanning er dan weer op wordt gezet, wordt de setup hervat.

NB: En Nero is een apart programma dat op de meeste PC's wordt geinstalleerd, vaak met nog een paar leuke of grappige toepassingen.

Laatst bewerkt:
Normaal worden voor zo'n pc's zelfuitpakkende images gemaakt. Als je de PC start, start er automatisch een batchtfile die je door de hele rimaram heen leidt. Voor hen is het niet moeilijk geld te investeren in zo'n systeem, het gaat over duizenden PC'c, allemaal met hetzelfde image. De programma's kunnen ze zo toevoegen (Nero, Adobe, ...) en met een script-file een instalatiefile maken. Klinkt eenvoudig. Je kun het vergelijken met de batch-files van vroeger, in het DOS-tijdperk

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan