• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorgeprogrammeerde tekst in userform verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Voor de mensen die het weten,

Aub, ik wil in een userform, in een textbox, een stukje tekst laten zien (voorgeprogrammeerd), welke pas verdwijnt als ik op dat veld klik en daar iets begin te tikken. Hoe doe je dat?

Graag reactie,

Bij voorbaat dank,

Groet,

Werner

Zoiets misschien?

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    TextBox1.Text = "Voorgeprogrameerde tekst"
End Sub

Als je dan het veld binnenkomt via de tab toets wordt de tekst automatisch geselecteerd.
Dus als je dan begint te typen is het weg en staat er wat je intikt.

Laatst bewerkt:
@edmoor

Dat doe je dan toch in het ontwerp ?

Dat kan ook. En er zijn nog meer manieren. Het ligt er maar aan wat je wilt en waar de tekst vandaan moet komen.
Een ToolTipText is misschien ook wel een oplossing voor het vraagstuk.

Hallo, op YouTube probeerde ik te doen wat ik daar zag in een Tutorial, waarbij die persoon er op klikte en hij verdween. Dat kreeg ik niet voor elkaar.

Nu probeer ik die bovenstaande regel in te voeren, echter er is al een regel 'Private Sub UserForm_Initialize()' , hoe verwerk ik die regel dan?

Dank en geniet van het lekkere weer!

Begin bij het begin: koop en bestudeer een basis VBA boek. Daarna kunnen we je veel sneller en effektiever helpen.

Kijk niet naar Youtube, maar in dit forum of soortgelijke (worksheet.nl)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan