voorgesmeerd koelpasta?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dongod

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hey iedereen,

ik heb een nieuwe processor gekocht en op de koeling zit al een beetje koelpasta denk ik??? tis droog en het ziet er wel zo uit. ik heb hier geen verstand van :P is dit normaal en is dit koelpasta?

Maak er is een foto van?
Dan kan ik zien wat je bedoeld.

P.S. zo ver ik weet hoord koelpasta alleen tussen de koeler en de processor en niet op de koeler.

Ja, dat is een thermische compund (koelpasta) :)

Suc6! :thumb:

Dat is goed dat stuk komt op je processor en die pasta zocht voor betere warmte geleiding tussen de processor en je koeler waardoor je koeler beter werkt.

Ik denk alleen dat je je pasta er beter af kan halen en vervangen door nieuwe omdat het droog is.
Als je past droog is is dat niet erg zo lang je de koeler niet los haalt, anders moet de paste vervangen worden.

Als je ff naar de pc boer gaat bij jouw in de buurt kunnen ze het denk ik 10s er weer goed voor je op doen.

Mocht je zelf nog pasta hebben.

1. Met een keuken papiertje alle pasta verwijder van je processor en koeler.
2. klein beetje pasta er op en uitsmeren met een pasje zorg dat het niet op de chips komt.
3. koeler er weer op zetten.

Ik heb die boxed koeler(had een extra grote bij mijn pc gekocht dus nooit gebruikt) hier ook en de pasta is niet droog dus als je ff op je temps let kan je hem er misschien gewoon op zetten, denk zo lang je niet overclock dat het geen probleem is omdat die pasta net snel echt droog word.

Bij jouw pc mis ik wel iets anders het moederbord frontje dat stof tegen gaat.

klik op het plaatje om het te vergroten.

Bijlagen

• mis frontje.jpg
    mis frontje.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad gewoon koelpasta en kunt de koeler er gewoon op zetten.

Omdat het wel hard koelpasta is zou ik het er wel ff af halen en dan een beetje nieuw koelpasta op doen.
(ik durf niet te zeggen of het ook daadwerkelijk uit maakt of het hard is of niet, maar nieuwe koelpasta kan nooit geen kwaad)
Dit kun je gewoon kopen bij een computerwinkel. Dat zijn kleine tubes maar daar genoeg in.

De oude koelpasta kun je makkelijk verwijderen met een stukje wc-papier met was wasbenzine of thinner o.i.d.
Dan doe je een klein beetje koelpasta op het koelblok. (hoe minder hoe beter, maar het moet wel over de hele cpu verspreid worden)

Je hoeft de koelpasta niet uit te smeren met een creditcard ofzo, want door de druk die ontstaat bij het installeren van het koelblok komt de pasta toch wel op de juiste plaats.

Laatst bewerkt:
Oke thanks gasten,

(klopt btw over dat klepje heb ik er net opgezet :thumb:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan