• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorkeur

Status
Niet open voor verdere reacties.

flats

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
171
Dag, ik gebruik meestal excel 2003 maar heb ook 2007 op mijn computer staan, als ik dubbelklik op een excel file vanuit verkenner opent de file in excel 2007 (sinds installatie w8.1) ik zou dat graag terug in 2003 zien.
Om beroepsredenen ben ik genoodzaakt bepaalde dingen te maken met excel 2003 met opslaan als 97 .. 2003, dit moet zo omdat de files moeten gebruikt kunnen worden door mensen die nog met '97 op hun pc werken.
 
File save as ................ al eens naar gekeken?

Xl-2003 opstarten en dan het bestand openen? Krijg je ook een soort verkenner.

Zo maar wat uit de losse pols.:d
 
Rechtsklikken op het bestand in de verkenner en dan kiezen: Openen met...

Kees
 
openen met

openen met toont excel en pief poef paf .. excel 2007 opent
 
Niet zomaar excel kiezen maar wel echt excel 2003 opzoeken en daarmee openen.
 
2003

Ja dat is normaal, eerst excel 2003 openen en dat de file openen.
Maar vanuit windows verkenner op de bewuste file dubbelklikken word die altijd geopend met excel 2007 hoor. Nogal vervelnd want ik open die bewuste files nogal graag met snelkoppeling
 
Probeer het eens op deze manier:

Rechter muistoets excelfile selecteren
Openen met
Standaard programma selecteren
Bladeren
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office 2003\Office10 (niet zeker hoe hier office 2003 genoemd wordt)
Excel
 
Je kunt in office 2007 instellen dat je .xls als standaardformaat wilt gebruiken.
Mijn advies: smijt office 2003 van je computer. Je hebt het niet nodig.
Overigens is het onveilig om nog met office 97 te werken.
 
Laatst bewerkt:
97-2003

Office 97 heb ik niet meer, maar gebruik 2003 om mijn toepassingen te maken, deze moeten gebruikt kunnen worden op excel 97 of hoger
 
De suggestie van Popipipo is de eenvoudigste aanpak: vanuit de verkenner: openen met..., Bladeren...
Een alternatief is via de verkenner, mapopties, bestandstypen.

NB. Het sowieso onveilig om met welke vorm van automatisering dan ook te werken. Lijkt me dus geen zinnig argument.
 
"Automatiseren is toch onveilig dus waarom zou je je software uptodate houden?"
Dat vind ik nou weer een onzinnig argument.
 
u bedoeld ?
het is toch handig om een 'knop' te hebben die u direct naar het bestand brengt in de gewenste excel versie
 
@Timshel

Je hebt de oorsponkelijke vraag blijkbaar niet erg goed gelezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan