Voorkeursinstelling automatisch afspelen audio en video

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvpttn

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
56
Dag Forum:
In de hoop dat ik de vraag op de juiste plaats stel, graag het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn pc zo instel dat hij audio- en videobestanden automatisch met Windows Media Player afspeelt. Hij doet dit nu met Magix MP3.
Vr. Groet, Jan.:)
 
Rechtsklikken op het bestand dat je wilt afspelen en dan kiezen voor 'openen met'. Kies voor bladeren ( als WMP niet in de lijst staat) zoek naar WMP en klik die aan. ( eerst een vinkje zetten bij 'dit type bestand altijd met dit programma openen).
 
Dank voor je reaktie. Magix MP3 pakt automatisch alle bestanden die ik open, audio, video, Wat ik zoek is de instelling dat WMP dit overneemt. Voordat ik Magix MP3 had geinstalleerd, deed hij dit ook. Jouw tip geldt helaas steeds alleen voor dat type bestand, maar het moet ook mogelijk zijn om met een koppeling alle bestanden door WMP te laten afspelen...(dacht en hoop ik...)
Groet, Jan.:)
 
Start -> Uitvoeren -> wmplayer.exe
Extra -> Opties... -> tabblad Bestandstypen -> vink eerst uit en dan weer aan wat je door Mediaplayer behandeld wilt hebben. -> Ok drukken.

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs;
Ik dacht idd dat dit het was, wat ik zocht, maar helaas, het Magix programma pakt nog steeds alles. Als ik b.v. r.muis klik op een bestand, staat daar ook nog steeds het Magix programma als eerste en automatische keuze mogelijkheid (vet). En in het Magix programma kan ik niet vinden waar ik de koppeling ongedaan kan maken. Ik ga ook nog wel een berichtje op het Magix forum zetten. Maar wel bedankt voor je reaktie!
Groet, Jan.
 
Je zou nog kunnen proberen eerst alles uit te zetten in WMPlayer, dan op Toepassen drukken, dan weer alles aanzetten en op OK drukken.

Werkt dat niet, dan inderdaad even het Magix forum proberen.

Tijs.
 
Bedankt! Geprobeerd! Helaas....Niet gelukt.
Groetjes, Jan.
 
Beste forumgenoten, ik heb het antwoord gekregen, via het Magixforum. Voor wie er iets aan heeft: Configuratiescherm>Mapoties>Bestandstypen>als je daar de diverse programma's aanklikt, zie je waar elk bestand mee geopend wordt en kun je dat tevens wijzigen.
Vriendelijk Groet, Jan.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan