Voorkeursnetwerk WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

We hebben hier 2 plaatsen om te verbinden met WIFI (AP0 en AP1).
AP0 zit voorin het kantoor de andere (AP1) 55 meter verderop.

Als ik nu aan de ene kant van het kantoor zit is hij verbonden met AP0, als ik nu naar het andere eind van het kantoor loop blijft ie toch het (zwakke) signaal nog op pikken van AP0 en kan ik alleen handmatig met AP1 verbinden.

Wat ik graag zou willen is wanneer ik door het kantoor loop met mijn laptop dattie automatisch met het netwerk verbind die het sterkste signaal heeft.

Er staat trouwens Windows XP op de laptop.

Groeten Marcel

je kan het signiaal die het sterkste uitzend als standaard instellen en het zwakere signiaal verbergen dan moet je de ssid manueel ingeven als je toch verbining wilt maken zal effe laptop opstarten om juist te bekijken hoe je dit weer doet

dus naar netwerkcentrum draadloze netwerken beheren en we zullen eerst het voorkeurnetwerk behandelen

klik het voorkeurnetwerk aan (die met het sterkere signiaal)
eigenschappen en bij de tab verbinding vink je "Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is & vink ook verbinding maken zelf wanneer het netwerk zijn SSID niet uitzend aan
en dan bij het 2e netw
laat je de automatische verbinding maken wanner netwerk binnen bereik is uit

Geweldig !!!

Dit werkt fantastisch !!!

Wanneer er nu een 3e accesspoint bij zou komen moet ik die dan hetzelfde instellen als de 2e ?

Groeten Marcel

graag gedaan vergeet wel de status van deze post niet op opgelost te zetten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan