• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorkom dubbele getallenreeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om bij een dubbele getallenreeks een soort melding te krijgen b.v. dat beide regels (achtergrond) rood/wit gaan knipperen.
Stel: in cel B2 staat een getal en in C2, D2, E2, enz. t/m K2 (10 getallen). De regel(s) eronder ook.
in cel B3 staat een getal en in C3, D3, E3, enz. t/m K3 (10 getallen).
in cel B4 staat een getal en in C4, D4, E4, enz. t/m K4 (10 getallen).
enz... (lange lijst)
Stel: in cel B102 staat een getal en in C102, D102, E102, enz. t/m K102 (10 getallen). Maar deze zijn bv identiek aan de getallen in de regel van B2 dat dan de getallen (Of achtergrond) van regel B2 en regel B102 gaan knipperen.
Is dit mogelijk? Doe je dit met zoeken of vergelijken o.i.d?

Groeten,

Voorwaardelijk opmaak kan iets doen en anders wordt het een macro.

Met VO en een verborgen hulpkolom (L). De cellen knipperen niet maar worden alleen rood

Bijlagen

Beste VenA,

Ben niet echt een meester in het maken van een macro, zou je mij op weg kunnen/willen helpen hiermee?

Knipperde cellen zijn irritant en vertragend. Dus kan je beter de suggestie van @JVeer bekijken. Beter is het om zelf een gelijkend voorbeeldbestand te plaatsen ipv een vraag met waar overal stel staat.

@ VenA,

Dat wist ik niet, hoeft ook niet per se.

@ JVeer, in eerste instantie ziet het er goed uit, ik heb echter een lijst met meer dan 100 individuen die 10 cijfers moeten invullen. Houdt dit nu in dat ik in voorwaardelijke opmaat 100 regels met de hand moet invoeren?
Is VBA dan wellicht een betere optie?

Ik weet niet wat je opmaak van je bestand is? Staat alles door elkaar of onder elkaar? Als de regels onder elkaar staan kan het gewoon met 1 VO.

Blijkbaar gemist?

Beter is het om zelf een gelijkend voorbeeldbestand te plaatsen ipv een vraag met waar overal stel staat.

VO kan je ook eenmalig instellen voor een groter bereik. (Is voldoende over te vinden)

Geachte,

Hierbij een test bestandje. (is uiteindelijk ergens een onderdeel van)

de bedoeling is (zonder kolom A en B mee te laten tellen) de getallenreeks van een regel cel C t/m L uniek te laten zijn.
komt er een nieuwe regel bij met dezelfde getallen als die van iemand anders die er al staan, dan wil ik graag die melding krijgen van bv rode achtergrond (cel A t/m L)
Als er dan in de laatst toegevoegde reeks een getal veranderd dan zou de achtergrond weer wit (standaard) moeten worden tenzij die combinatie niet identiek is aan die van iemand anders.
Hoop dat het zo duidelijk is.

Bijlagen

@JVeer,

In kolom L staat een formule die dus de 10 getallen weergeeft, als ik er nu een van verander zie ik de 10 getallen niet meer maar: #NAAM? en werkt het vervolgens niet meer.
Althans de achtergrond gaat niet terug naar wit.

Ik heb de formule gewijzigt in:

=TEKST.SAMENVOEGEN(B1;C1;D1;E1;F1;G1;H1;I1;J1;K1)

Nu werkt het wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan