Voorkomen dat gastaccounts programma's installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb op een PC, die door meerdere personen wordt gebruikt, voor mezelf een administrator account aangemaakt en voor de overige gebruikers een gastaccount. Ik hoopte hiermee te voorkomen, dat er nutteloze programma's op werden gezet. Maar twee maanden later zie ik dat het al goed raak is. Registrycleaners, toolbars etc. zijn geïnstalleerd. Nu weet ik, dat dat soms wel eens gebeurt als je op een website iets verkeerds aanklikt, maar hoe is dit geheel uit te sluiten?
 
Ik geloof er (gegeven je verhaal) niet zo heel veel van:
Ik vermoed dat die toolbars etc. niet in appwiz.cpl te zien zijn en puur zijn 'geinstalleerd' in de profielmappen van de gebruikers, niet in beschermde mappen zoals (bijv.) C:\Program Files danwel C:\Program Files (x86)

Tijs.
 
Dag Tijs,

Ik heb de programma's reeds verwijderd, dus kan dit niet meer checken. Ik heb dat gedaan met een uninstaller, dus niet met appwiz.cpl. De programma's stonden wél in C:\Program Files. Naast mij weet nog één persoon het wachtwoord van de administrator. Mag ik de conclusie trekken, dat of die andere persoon dat (mogelijk per ongeluk) de programma's heeft geïnstalleerd of dat het wachtwoord is gelekt? Wat kan hier zijn gebeurd?
 
Voor schrijven in c:\program files zijn extra rechten nodig, dus trek je conclusies.

Tijs.
 
Dank je wel Tijs, conclusie is duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan