• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorkomen dat ik niet-lege rijen verwijder

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Beste helpers,

Ik heb een bestand waaruit ik regelmatig lege rijen moet verwijderen.
Dat hoeft niet automatisch te gebeuren (ik heb namelijk ook functioneel lege rijen).

Maar om te voorkomen dat ik handmatig een niet-lege rij verwijder, zou ik graag een waarschuwing krijgen als ik dat (per ongeluk uiteraard) probeer.
Als ik de melding ook krijg bij het proberen te verwijderen van meerdere rijen waarvan er één niet-leeg is, ben ik helemáál gelukkig.

Heeft iemand een oplossing voor me (of een voorzet die ik maar hoef in te koppen)?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
Ger

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is er niemand die mij hiermee verder kan helpen?

Het gaat dus om een waarschuwing als ik een niet-lege regel probeer te verwijderen (wat ik dus niet zie omdat het voor mij zichtbare gedeelte leeg is).

maak van kolom A een testkolom, zoals in de bijlage.

Je kunt dan de regels waarin kolom A een 0 staat en die NIET een kleurtje hebben verwijderen

Bijlagen

Dat is het beste helpers,

Beide oplossingen zijn werkbaar voor mij.
Bij die testkolom kan ik de cel in die kolom nu een kleurtje geven met voorwaardelijke opmaak. Dan zie ik dat ik de rij niet moet verwijderen.
Met macro gaart het inderdaad nog gemakkelijker. Al hoef ik meestal niet alle lege regels te verwijderen, het is een extra optie.

Ik vroeg me zelf in eerste instantie af of het mogelijk zou zijn om een waarschuwing te krijgen als ik zou proberen een lege regel te verwijderen.
Maar dat is niet echt meer nodig.

Was zelfs even bang dat er helemaal geen oplossing zou komen.

Haije en emields bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Ger

graag gedaan en vergeet niet uw vraag als opgelost te zetten in uw eerste post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan