Voorkomen toegang tot internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

Ik zoek een gratis programma (geschikt voor Windows2003 SBS) waarbij ik bepaalde applicaties de toegang tot internet kan weigeren.
Ik had de gratis versie van Zonealarm al geprobeerd maar deze is niet geschikt voor Windows2003 SBS.
Weet iemand nog een andere ?

Groeten Marcel

Je kunt meestal in je router configureren welke protocollen doorgang kunnen vinden en welke niet. Dit is een goede oplossing, maar dan geldt het wel voor het hele netwerk.
Zonealarm kan inderdaad bepalen welke programma's verbinding mogen maken met het internet. Dit principe heet een firewall. Windows zelf heeft ook een firewall, deze heet windows firewall.

Ik weet vrij zeker dat windows server 2003 ook een geavanceerde versie van windows firewall heeft.

Een andere mogelijkheid is Kaspersky, of AVG of NOD32.

Volgens mij zijn deze echter niet gratis, maar voor een geavanceerde servertoepassing wordt meestal meer betrouwbaarheid verwacht en dat kost geld.

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat het beter is dat ik dit onderwerp opnieuw open in het SBS2003 onderdeel
van het forum.

Groeten Marcel

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat het beter is dat ik dit onderwerp opnieuw open in het SBS2003 onderdeel
van het forum.

Groeten Marcel

Ik denk het niet. Dan is het crossposten en dat is niet toegestaan. Wil je het topic naar de server sectie hebben?

QUOTE=jjw;3627889]Hoezo is die versie van Zone Alarm niet geschikt voor Windows 2003?
Wil die niet installeren? Ik dacht en zover ik op hun site kan zien moet de software op vrijwel alle windows versies werken.
http://www.zonealarm.com/security/en-us/anti-virus-spyware-free-download.htm

Grtjs Jarno jjw[/QUOTE]

Zoals je zelf al zegt Jarno op vrijwel alle windows versies, maar helaas dus niet windows2003.

Kopie van ZA.JPG

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik denk het niet. Dan is het crossposten en dat is niet toegestaan. Wil je het topic naar de server sectie hebben?

Sorry, ik dacht omdat ik het onderwerp hier afsloot dat het dan wel mocht.

Ja, ik wil het graag in de serversectie hebben, ik denk dat het daar beter op zijn plaats is.

Groeten Marcel

Staat nu in de juiste sectie.

Welke applicaties wil jij toegang tot het internet weigeren?

De bijlage wilt niet openen, ik geloof je op je woord. Das vervelend. We zullen eens snuffelen naar een firewall geschikt voor Windows 2003.

Grtjs Jarno jjw

Staat nu in de juiste sectie.

Welke applicaties wil jij toegang tot het internet weigeren?

Bedankt voor het verplaatsen.

het gaat om een applicatie (.exe) die steeds op internet zoekt naar een nieuwere versie.
De applicatie waar het om gaat is Serv-U 9.2.0.1 (FTP server).
Ik wil graag deze versie blijven gebruiken.
Er zit in Serv-U voor zover ik weet nergens een optie om het zoeken naar een andere versie uit te schakelen.

groeten Marcel

Groeten Marcel

Zal het niet zo zijn dat met welke firewall dan ook de applicatie toch gaat zoeken, als dat er in zit gebakken dan krijg je dat er niet uit. Ik vrees dan dat de applicatie met een soort van fout melding komt dat hij niet kan updaten of niet verbonden is met internet.
Misschien net zo storend.
Maar is het zo'n fijne ftp server dan? Er zijn er vele op de markt tegenwoordig.

Grtjs Jarno jjw

Hij mag wel zoeken maar hij mag ze niet vinden.
Er zijn vast wel andere FTP servers maar ik ben erg tevreden over deze.

Als het niet kan dan is het jammer maar er zal toch wel een gratis firewall zijn die ik hiervoor kan gebruiken.
Wanneer de gevolgen anders zijn dan ik denk dan zie ik dat vanzelf wel.

Groeten Marcel

En de ingebouwde firewall van Windows 2003? Is daar niets mee te doen. Ik ben niet zo op de hoogte met het 2003 pakket dus proberen we maar mee te denken.

Grtjs Jarno jjw

Voor zover ik het hebben kunnen zien is de firewall "overgenomen" door de RAS server, ik heb hier wel zitten kijken of ik daar iets kon aanpassen maar ik heb niets kunnen vinden m.b.t. het wel of niet doorlaten van internet voor bepaalde applicaties of poorten o.i.d.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan