• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorkomen van datums etc. in kolommen in gedeeltelijk ingevulde rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongw35

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2015
Beste helper,

Als PUM-vrijwilliger heb ik voor melkveehouders in ontwikkelingslanden een eenvoudig vruchtbaarheidsmanagement programmaatje gemaakt (voor koeien - in het Spaans). Het werkt wel, maar voor minder ervaren computergebruikers is het verwarrend, dat er datums en getallen verschijnen in kolommen van nog niet of gedeeltelijk ingevulde rijen. Met Bekijk bijlage Calendario Fertilidad y Salúd (gedeeltelijk aangepast).xlsxhulp heb ik dit voor een aantal kolommen op kunnen lossen. Bij een paar andere berekeningen met een vast aantal dagen, werkt dit niet en ik kom er niet uit.
Ik voeg het programma toe.

Bij voorbaat dank voor je hulp!

Wim de Jong

Toon eens in het bestand zelf wat er wanneer moet gebeuren.
Hoe komen die datums in het bestand?

invullen datums

Bekijk bijlage Calendario Fertilidad y Salúd (te wijzigen formules).xlsx

In de bijlage heb ik in de kolommen aangegeven wat ik zou willen aanpassen. De datums moeten steeds in loop van de tijd door de boer of dierenarts ingevuld worden. Dus niet alles in één keer, maar gaandeweg. De dagen worden, indien al van toepassing, automatisch berekend. Het is verwarrend als er dan gegevens verschijnen waar dat (nog) niet zou moeten.

Het werkt uitstekend!

Beste Cobbe,

Het werkt precies zoals ik graag wilde! Zelf kon ik er wel mee werken, maar zoals u het gemaakt heeft is het perfect geschikt voor de mensen waarmee ik werk (o.a.) in Bolivia.

Ontzettend bedankt! Zelf kreeg ik dat niet voor elkaar, maar ik heb ook meer verstand van melkkoeien en wat daar mee samenhangt.

Met vriendelijke groet,

Wim de Jong

Succes ermee, en heb je nog vragen, ben je weer welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan