• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorkomen van dubbele waarde in kolom A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede middag,

Ik ben bezig om een overzicht te maken van een duivenbestand in Excel.
Nu mag het absoluut niet voorkomen dat indien reeds in de kolom A bijvoorbeeld de navolgende waarde 97-2036951 reeds is gebruikt, deze nogmaals gebruikt gaat worden in de kolom A.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Math

Bijlagen

Goede middag. heb dit geprobeerd en werkt. maar heb liever dat het niet wordt toegestaan en dat hier een melding van op scherm komt. Misschien door een of andere validatie in de kolom A?
Graag echter even toelichten hoe dit met die voorwaardelijke opmaak werkt, wel interessant om dit te weten!

bij voorbaat dank
Math

Waarom werkt bijgevoegde bijlage niet?

Goede middag,

In het bijzonder JeanPaul28 en uiteraard de overige personen.
Ben beetje verder gegaan met het programmeren maar een en ander wil echter niet lukken, weet echt niet waarom.
Derhalve deze keer het bestand als bijlage bijgevoegd.

Bij voorbaat dank

Math

Bijlagen

Hallo Matthijs,

Je kan nooit 2x een worksheet_change in één tabblad plaatsen.
Je zal beide moeten combineren.

Groeten,

Joske

Bestand werkt nog niet zoals het hoort.

Goede middag JeanPaul29 en Jooske,

Heb een nieuw bestand gemaakt en hetgeen toen niet werkte werkt nu perfect.
In het nieuwe bestand heb ik een Tabblad opmerkingen gemaakt, wat precies de bedoeling is.
Tevens een module 1 gemaakt met omschrijving van functies.
Maar een en ander werkt niet zoals dat zou moeten, nieuw ringnummer(s) en Sexe bij invoer van een nog niet voorkomend RingNummer id de kolom Kind van de ouders worden niet toegevoegd
en indien ik gebruik wil maken van een formule bv =Sexe_van_Duif() werkt ook niet, er komt de fout Waarde.

Dit alles heeft uiteraard geen haast, maar hoop dat het binnenkort gaat werken zodat ik als het nieuwe seizoen gaat beginnen de Stambomen van duiven in het bestand kan printen.

Met vriendelijk groeten
Math

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan