• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorlaatste waarde cel in andere cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaac

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Ik zit met het volgende probleem.

Ik gebruik een excel bestand als data file om een lichtkrant van data te voorzien.
In bijvoorbeeld cel A2 komt d.m.v. een link automatisch een waarde binnen uit een ander programma.
Nu wil ik in cel A3 de voorlaatste waarde hebben.
Dit wil ik dan gebruiken door in cel A4 d.m.v. een "ALS" een cijfer van 1 t/m 3 hieraan te koppelen welke dan een kleur voor de tekst/cijfers op mijn lichtkrant plaatst.
Dus cel A2 en de formule voor cel A4 zijn beide geen probleem.
Alleen hoe krijg ik nu de voorlaatse waarde in cel A3, en dat deze automatisch wordt geupdate bij een volgende waarde verandering van cel A2.

Verder is het zo dat dit voor meerdere regels moet gaan gelden
Op dit moment heb ik dit al voor 27 regels nodig en dit kunnen er nog wel meer worden.
Het betreft namelijk een ticker waar financiele koersen van fondsen in worden weergegeven.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

:oHoe ziet zo'n waarde eruit?
Kun je een voorbeeld posten van zo'n tekststring met een aanduiding welk gedeelte gezocht moet worden?

Heb toch een voorbeeld bijgedaan waarin de waarden gescheiden worden door een ;

Bijlagen

Laatst bewerkt:
cel automatisch vullen met voorlaatste waarde andere cel

Cobbe,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Ik zal een bestand bijvoegen waar 1 regel van is aangemaakt.
In cel A2 staat de laatste koers deze wordt d.m.v. een link uit een ander programma opgehaald, dit geld ook voor de openingskoers in cel B2.
Op dit moment wordt de kleur voor aansturing bepaald door een onvoorwaardelijke formule die kijkt naar het verschil tussen cel A2 en cel B2, het cijfer 1,2,3, bepaald uiteindelijk de kleur op de lichtkrant.
Maar ik wil hem eigenlijk laten kijken naar de cel A2 en de waarde welke moet worden weggeschreven in cel C2 (de voorlaatste koers van cel A2)

Om de een of andere reden lukt het me niet om het excel voorbeeld bestand bij te voegen.
Mocht je hier toch prijs op stellen dan kan ik deze ook eventueel mailen.

Groetjes

Sjaac

Ik heb intussen het bestand aangepast omdat er een foutje in de formule zat.
Het bestand staat intussen in post #2.

Je kan je bestand ook hier uploaden:

http://www.mijnbestand.nl/

Laatst bewerkt:
Cobbe,

Hier is een link naar mijn bestand
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NAZBHFEMALM3.xlsx
Zoals je kan zien staan er in de cellen alleen maar cijfers en komma's.
Deze moeten dus van cel A2 naar C2 gekopieerd (verplaatst) worden op het moment of om de zoveel tijd (instelbaar) voordat de waarde in cel A2 veranderd.

Van jouw bestand begrijp ik nog niet veel.

Groetjes

Sjaac

Sorry maar snap niet echt wat er wanneer moet gebeuren.

Kun je dat aangeven in je bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan