• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorletter, tussenvoegsel, achternaam samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Beste gene die het weten,

Ik heb drie kolommen: Voorletter, tussenvoegsel, achternaam. Deze wil ik met een formule in één veld samen laten komen, zodat er in één veld dus een volledige naam komt te staan, opgebouwd uit die drie velden tezamen, dus bijvoorbeeld: W. van Strien.

Als het kan, hoe gaat dat dan (dat rijmt)?

Groet,

Werner

Goedemorgen Werner,

Voorbeeldje: Voorletter, in A11, tussenvoegsel in B11 en achternaam in C11
Code:
=A11 & ALS(ISLEEG(B11);"";" "&B11) & " " & C11

De rest kun je zelf (dat rijmt dan weer op C11 :d)

Groet,
Jeroen

of deze:
Code:
=SPATIES.WISSEN(A1&" "&B1&" "&C1)

Haije,

Goede oplossing, had ik nog niet aan gedacht!

Jeroen

Wie het weet mag het zeggen ...

Beste gene die het weten,

Zie bestand. In A1 staat een formule die niet helemaal lekker werkt. Krijg de oplossing niet gevonden. Zet steeds twee keer achternaam. Wie weet de oplossing?

Groet,

WernerBekijk bijlage WatFout.xlsx

Tjongejongejonge, dan baal ik zo dat ik dat niet zie. Het ligt te voor de hand! Dank in ieder geval!!!

Nog een vraagje. Ik heb een bestand / sheet met twee tabbladen ingericht. Ik haal via PhpMyadmin een csv-bestand binnen afkomstig van een webform. In dat bestand heb ik een macro gemaakt waarin ik de gegevens uit het formulier goed zet en meteen een formule in kolom één toevoeg en daarna de gegevens, vanuit de macro, doorpomp naar het tweede tabblad uit het eerste genoemde bestand / sheet.

Wanneer ik nu alles zou afsluiten, en bijvoorbeeld de volgende dag weer een csv binnenhaal en daar de macro op losslaat, dan gaat het goed als ik het eerste bestand / sheet open heb staan op het goede tweede tabblad. Maar zodra ik het bestand / sheet helemaal niet geopend heb, dan gaat het niet goed, of als ik het bestand heb open staan maar op het eerste tabblad, dan gaat het ook niet goed.

Is er een manier om de macro / het geheel zo in te richten, dat als ik vanuit het gedownloade CSV bestand, zondar dat ik het eerste bestand / sheet heb openstaan, toch de macro kan laten functioneren zodat gegevens op de plek komen waar ze horen, zonder dat ik dus alles helemaal open moet hebben staan en op het goede tabblad open moeten hebben staan?

Groet,

Werner

Misschien even jouw vraagstelling eens terug lezen en dan het geheel op een manier formuleren zodat het voor helpers een beetje duidelijk wordt? Een voobeeldbestand wil ook nog wel eens helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan