Voornaam/Achternaam Manipuleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Byronicle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Hallo Iedereen !

Ik heb op het moment een .asp pagina waar ik allerlei telefonische kosten van ons bedrijf in opneem. Zodra je deze pagina aanklikt zie je de kosten gesorteerd op naam,afdeling,datum van iedereen binnen het bedrijf.

Nou is het de bedoeling dat er op mijn .asp pagina via de AD wordt gekeken wie er ingelogd is & wie zijn gegevens in de pagina moeten verschijnen.

Gebruikers staan in de AD als :

- A.Bakker
- L.vanderbroek
- T.vandevelde

Gebruikers zijn in mijn SQL geïmporteerd als :

Bakker, A
Broek, van der L
Velde, van de T

Nou wou ik de AD gebruikersnamen manipuleren door VBA-Script te gebruiken.
Zodat A.Bakker weergeven wordt als Bakker, A. waardoor het script de naam herkent & ik de pagina's per gebruiker in kan stellen.

Nou kan ik uiteraard wel een export maken vanaf mijn AD & die namen dan importeren in mijn Database, maar ik vroeg me af of dit dus ook mogelijk was.

Nou had ik het volgende al gedaan :

<%
sMyString = "A.Bakker "
sMyString = Replace(sMyString, " ",",",1,100) //plaatsen van de comma achteraan de string.
sMyString = Replace(sMyString,"."," ",2) //Veranderen van de 'punt' in een 'spatie'.
& verwijderen van de 1e letter in de string (in dit geval de letter 'A')

Response.Write sMyString
%>

Uitkomst hiervan : Bakker,
Dit moet worden : Bakker, B
Oftewel, De eerste letter moet nog naar achteren worden 'gescript'

Vrij simpel als dit mogelijk is, maar we hebben ook nog namen met 'Van de(r)' in de database staan.

<%
sMyString = "L.vanderbroek "
sMyString = Replace(sMyString, " ",",",1,100) //plaatsen van de comma achteraan de string.
sMyString = Replace(sMyString, "Vander", "Van der ")
sMyString = Replace(sMyString, "Vande", "Van de ")
sMyString = Replace(sMyString,"."," ",2) //Veranderen van de 'punt' in een 'spatie'
& verwijderen van de 1e letter in de string (in dit geval de letter 'L')

Response.Write sMyString
%>

Uitkomst hiervan : Van der broek,
Dit moet dus worden: Broek, van der L

Is dit mogelijk ? ik zag een aantal functies als MID,RIGHT,LEFT waarmee het mischien mogelijk is. maar ik kom er niet uit.

Ik wist geen manier om het duidelijker uit te leggen. Ik hoor graag jullie meningen.

Laatst bewerkt:
Je zult een unieke sleutel moeten toevoegen in zowel AD als SQL, of de exacte namen moeten gebruiken. Neem het loginaccount. Deze kun je rechtstreeks in de .asp pagina uitlezen en is eenvoudig uit AD in SQL te importeren.

Jouw methode kent vele nadelen. Zo ken ik een meneer Vanderheijden en nog vele uitzonderingen.

Het wordt inderdaad erg gecompliceerd met al die uitzondering qua namen.
Maar was toch benieuwd of het mogelijk was.
Sowieso bedankt voor je reactie !

idd. Mijn advies. Gebruik de loginnaam van de gebruikers. Deze is uniek (althans binnen je eigen netwerk) en wordt door Windows zelfs al doorgegeven aan bijv. IIS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan