• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voornaam tussenvoegsel en achternaam scheiden (excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

baseboz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Hi,

Ik heb een bestand die ik moet delen in een voornaam | tussenvoegsel | en achternaam

Dit voor een import file in het systeem zodat deze mensen met de juiste gegevens erin staan.

Gaarne tips of trucs hierbij zodat ik niet een paar uur bezig ben om deze te scheiden.

ps. Het lukt al aardig met excel en tekst naar kolommen te plaatsen maar blijf dan nog wel bezig met het goed zetten van de tussenvoegsels en achternamen.

Alvast bedankt!:thumb:

Bijlagen

Deze vraag komt geregeld voor en er is nooit een 100% oplossing voor gegeven.
Google "voornaam tussenvoegsel achternaam excel opgelost" en zie dat het nooit word opgelost.
In de tijd dat je hier zit te wachten op een antwoord kan je er al aan werken.

Een 100% oplossing is erg lastig, omdat namen nogal verschillend kunnen zijn samengesteld. Wil je bijvoorbeeld dubbele namen scheiden? Wat wil je met getrouwde personen met de achternaam van beide personen? Dus dat bepaalt nogal wat je er uit wilt halen. Ik heb een procedure ontwikkeld die zo'n 95%-100% nauwkeurig werkt, afhankelijk van de aangeboden gegevens. Dat is overigens een procedure met heel wat code... Maar vertel eerst maar eens hoe nauwkeurig je het wilt hebben :)

Kijk maar eens naar het voorbeeldje.

Bijlagen

Ik zeg: "Dit probleem is opgelost!" Ik ben al jaren aan het zoeken naar dé oplossing, totdat ik dit bestandje tegenkwam..
Er zit inderdaad heel wat code achter, knap hoor!!

Bedankt hiervoor!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan