• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorraad aanpassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvandoremalen

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
hey mensen,

Heb in een bestand tabjes met een artikel database, een verkoopsheet en een resultaten rekening.

Wat me alleen nog niet lukt is wanneer ik in de verkoopsheet bijv 1 stuks van een bepaald artikelnr verkoop die in de artikeldatabase met 1 stuks te laten verminderen.
Weet iemand hier iets van?

Al mijn inkoopprijzen e.d. staan in die sheet dus ik heb hem niet bijgevoegd. Kan iemand desondanks toch helpen?

Bij voorbaat dank

Bas

basvandoremalen,

Kun je niet een voorbeeld maken zonder gevoelige info?
Dan kunnen we misschien zien, hoe je het gebruikt en dan aanpassen.

voorraadbeheer

Kijk andWers even hier.

Hey im,
Ja helpt zeker wel. Moet nog even kijken wat ik ermee kan. Heb namelijk zelf al een verkoopsheet gemaakt. Denk dat ik hem toch zometeen even er hier op zet.
Kijken wat jullie er dan mee kunnen..

Heb zelf nog nooit macro's gebruikt, weet dus ook niet goed wat ik ermee kan, hoe ze in te passen in wat ik al heb.

gr

Bijlagen

En waar breng je nu het aantal in ? Ik zie nergens een verkoopsheet

basvandoremalen,

Ik was al bezig met een voorbeeld, zie bestandje.

Ga nu je voorbeeld downloaden en kijken wat ik kan doen.

Bijlagen

Als je een artikelnummer inbrengt en je wijzigt dan het aantal wordt de database automatisch bijgewerkt. Dat was toch je vraag heb ik begrepen :confused: :confused:

Als je een artikelnummer inbrengt en je wijzigt dan het aantal wordt de database automatisch bijgewerkt. Dat was toch je vraag heb ik begrepen :confused: :confused:

ja dat zeker, nu ik het beveiliging niveau heb aangepast werkt het ook.
Maar dit bestand is een geleegde kopie... wat moet ik doen om dit ook zo te laten werken bij het originele bestand? Iets doen met macro's? weet niet goed wat ik daarmee moet eigenlijk...

Wil het de volgende keer graag zelf kunnen...

Als de opzet in je origineel overeenkomt met de opzet in je voorbeeld kan je gewoon de macro overzetten naar je origineel (staat achter blad omzet)

Als de opzet in je origineel overeenkomt met de opzet in je voorbeeld kan je gewoon de macro overzetten naar je origineel (staat achter blad omzet)

Hmmm, dat komt wel overeen. Nu moet ik nog uit zien te vinden wat een macro is en hoe ik die kan gebruiken...
Merk nu trouwens dat wanneer ik hem in de tab omzet kopieer, de formules weg zijn in de rest van het blad.... Volgens mij kopieer ik het wel met alles waarden..
Jou oplossing is wel de juiste maar kom er op dit moment nog niet verder mee maar ik ploeg gewoon door en het zal dan vast wel loslopen...

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Rechtsklik in je voorbeeld op de tab van blad Omzet en selecteer Programmacode weergeven. kopieëer de tekst die daar staat en plak deze in je origineel achter het blad omzet

Rechtsklik in je voorbeeld op de tab van blad Omzet en selecteer Programmacode weergeven. kopieëer de tekst die daar staat en plak deze in je origineel achter het blad omzet

Hey, is gelukt! ga nu de oplossing eens bestuderen, snap er nu nog niets van... wil het de volgende keer uiteraard wel zelf doen!
bedankt nogmaals!

basvandoremalen,

Ik heb nog wat aangepast in de file.
Als een cel in kolom E leeg is zie je geen #NB.
Je kunt tevens zien wat de voorraad nog is en is deze kleiner dan 2 wordt de cel rood.

Bijlagen

basvandoremalen,

Ik heb nog wat aangepast in de file.
Als een cel in kolom E leeg is zie je geen #NB.
Je kunt tevens zien wat de voorraad nog is en is deze kleiner dan 2 wordt de cel rood.

Hey Wim,
Das wel handig zeg, had ik even niet aan gedacht! die ga ik overnemen!

Ik vind het trouwens wel moeilijk zoeken hier op het forum, weet je of er ergens een goede resultaten rekening in excel op het forum is geplaatst?

Wat doen jullie trouwens voor werk dat jullie zoveel van excel weten?

gr Bas

Hey Wim,
Das wel handig zeg, had ik even niet aan gedacht! die ga ik overnemen!

Ik vind het trouwens wel moeilijk zoeken hier op het forum, weet je of er ergens een goede resultaten rekening in excel op het forum is geplaatst?

Wat doen jullie trouwens voor werk dat jullie zoveel van excel weten?

gr Bas

Vraag 1. Weet ik zo snel niet, het is inderdaad soms moeilijk zoeken.
Je kunt de vraag soms op verschillende manieren stellen, wil weleens helpen.
Vraag 2. Ik werk al 6,5 jaar niet meer en heb altijd aan een machine gewerkt en had niets met Excel te maken.
Een hoop dingen heb ik hier bij Helpmij geleerd en door zelf te puzzelen.
Veel macro's bewaar ik en kijk als ik er 1 nodig heb of het lukt om hem te verbouwen.

Vraag 1. Weet ik zo snel niet, het is inderdaad soms moeilijk zoeken.
Je kunt de vraag soms op verschillende manieren stellen, wil weleens helpen.
Vraag 2. Ik werk al 6,5 jaar niet meer en heb altijd aan een machine gewerkt en had niets met Excel te maken.
Een hoop dingen heb ik hier bij Helpmij geleerd en door zelf te puzzelen.
Veel macro's bewaar ik en kijk als ik er 1 nodig heb of het lukt om hem te verbouwen.

Moet ook zeggen dat ik in dat maandje dat ik er nu mee bezig ben ook veel zelf heb geprobeerd en veel van helpmij forum heb,
Alleen macro's vind ik nog erg moeilijk, heb erg eprobeerd een zelf te maken maar snapte niet goed wat er gevraagd werd. Maar ook dat komt nog wel!:)

Ben zelf financieel manager bij een IKEA, en heb excel veel nodig bij mijn werk. Vandaar dat ik er nu zo mee bezig ben.

gr Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan