• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad automatisch berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Beste,

Ik wil mijn factuur die ik met Excel heb gemaakt uitbreiden.

Mijn factuur bestaat uit 3 werkbladen: De factuur zelf, een blad met klantengegevens en een werkblad met stock.

Als ik mijn voorraad wil berekenen kan ik telkens mijn ("aankoop" - "aantal") doen (zoals jullie het kunnen zien in bijlage). Het probleem is dat telkens mijn voorraad moet verminderen als ik telkens een nieuwe factuur maak aan een nieuwe klant, en dat lukt mij jammer genoeg niet.

Wat gebeurt er nu: als ik 300 stuks heb aangekocht en ik verkoop 10 stuks aan een klant, dan verschijnt er bij voorraad 290.

MAAR, als ik 5 stuks van datzelfde product verkoop aan een andere klant, dan verschijnt er bij voorraad 295 i.p.v. 285.

Mijn voorraad moet telkens verminderen, maar welke functie of formule ik moet gebruiken heb ik niet gevonden. Wie kan mij helpen a.u.b.?

Hopelijk was mij vraag duidelijk en alvast bedankt voor jullie hulp. Bekijk bijlage Factuur test.xlsx

Met een macro kan het wel
Druk op de knop Afdrukken
Het verkochte aantal wordt van de voorraad afgeschreven.

Bijlagen

Beste,

Een tijdje geleden had ik problemen met mijn factuur en het probleem werd opgelost m.b.v. een macro. Nu dat ik mijn factuur verder heb uitgewerkt, werkt de macro niet meer, de instructies worden niet uitgevoerd als ik op de knop afdrukken klik. Kan iemand mij helpen om mijn bestand te optimaliseren.
Zoals ik eerder hierboven heb vermeld moet mijn voorraad telkens afgeschreven worden op het blad!producten bij kolom D.
Alvast bedankt voor de moeite!
Bekijk bijlage Factuur met Macro.xlsm

Erc,

Wijzig in de macro de regel
Code:
    Sheets("producten").Cells(c.Row, "e") = Sheets("producten").Cells(c.Row, "e") - ActiveCell.Offset(0, 0).Value

in

Code:
    Sheets("producten").Cells(c.Row, "D") = Sheets("producten").Cells(c.Row, "D") - ActiveCell.Offset(0, 0).Value

Dan worden de verkochte aantallen keurig afgeboekt.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan