Beste,
Ik wil mijn factuur die ik met Excel heb gemaakt uitbreiden.
Mijn factuur bestaat uit 3 werkbladen: De factuur zelf, een blad met klantengegevens en een werkblad met stock.
Als ik mijn voorraad wil berekenen kan ik telkens mijn ("aankoop" - "aantal") doen (zoals jullie het kunnen zien in bijlage). Het probleem is dat telkens mijn voorraad moet verminderen als ik telkens een nieuwe factuur maak aan een nieuwe klant, en dat lukt mij jammer genoeg niet.
Wat gebeurt er nu: als ik 300 stuks heb aangekocht en ik verkoop 10 stuks aan een klant, dan verschijnt er bij voorraad 290.
MAAR, als ik 5 stuks van datzelfde product verkoop aan een andere klant, dan verschijnt er bij voorraad 295 i.p.v. 285.
Mijn voorraad moet telkens verminderen, maar welke functie of formule ik moet gebruiken heb ik niet gevonden. Wie kan mij helpen a.u.b.?
Hopelijk was mij vraag duidelijk en alvast bedankt voor jullie hulp. Bekijk bijlage Factuur test.xlsx
Ik wil mijn factuur die ik met Excel heb gemaakt uitbreiden.
Mijn factuur bestaat uit 3 werkbladen: De factuur zelf, een blad met klantengegevens en een werkblad met stock.
Als ik mijn voorraad wil berekenen kan ik telkens mijn ("aankoop" - "aantal") doen (zoals jullie het kunnen zien in bijlage). Het probleem is dat telkens mijn voorraad moet verminderen als ik telkens een nieuwe factuur maak aan een nieuwe klant, en dat lukt mij jammer genoeg niet.
Wat gebeurt er nu: als ik 300 stuks heb aangekocht en ik verkoop 10 stuks aan een klant, dan verschijnt er bij voorraad 290.
MAAR, als ik 5 stuks van datzelfde product verkoop aan een andere klant, dan verschijnt er bij voorraad 295 i.p.v. 285.
Mijn voorraad moet telkens verminderen, maar welke functie of formule ik moet gebruiken heb ik niet gevonden. Wie kan mij helpen a.u.b.?
Hopelijk was mij vraag duidelijk en alvast bedankt voor jullie hulp. Bekijk bijlage Factuur test.xlsx