• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad beheer automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewoonJoos1

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2023
Beste forumleden,

Ik heb een excel sheet waarin wij handmatig de voorraad bijhouden. Ik wil dit proces automatiseren. Wie kan/wil mij daarbij helpen? Heb al flink wat zoekwerk gehad maar kan geen passende code's vinden voor mijn wensen.
Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te formuleren.

In het tabblad bestellingen worden de inkomende orders verwerkt (ik heb er 3 als voorbeeld ingevoerd).
Ik zie graag dat de aantal bestelde artikelen van de voorraad (bij dat betreffende artikel) in het 2e tabblad voorraad informatie wordt afgetrokken.
De startvoorraad dient automatisch opgehaald te worden zodra er een artikelnr wordt ingevoerd (deze voorraad informatie wordt dan opgehaald uit het 2e tabblad).

Deze voorraad dient ook getoond te worden in de kolom I Voorraad actueel (geel gemarkeerd).

In kolom J dient de kritieke voorraad van het bestelde artikel zichtbaar te zijn. (info komt uit 2e tabblad kolom i)
Indien de kritieke voorraad gehaald is, dient er bij bestelstatus een melding te komen dat het besteld moet worden (kolom k)

Ik ben benieuwd of wat ik in mijn hoofd heb ook gemaakt kan worden :S.
Bijgaand het bestand. Indien er vragen zijn verneem ik ze graag!

En alvast onwijs bedankt!

Groet,

Joos!

Bijlagen

Zet alles in 1 werkblad en laat een draaitabel het werk doen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zet alles in 1 werkblad en laat een draaitabel he werk doen.

Dank je wel! Ik ben nooit een draaitabellen fan geweest maar hier word ik heel blij van! Hier ga ik even op verder puzzelen! Super bedankt voor het meedenken en het werk!

Als je eenmaal de draaitabel in de vingers hebt blijf je je verbazen.
Het helpt je ook je gegevens goed te structureren als een echte database.

Laatst bewerkt:
Dank je Emiel, echter ik krijg een melding dat de macro niet werkt. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Voorraadbeheer

Beste GewoonJoos1,
Ik heb voor de school een voorraadprogramma gemaakt met barcode.
Misschien als je deze wat aan kunt passen dat het precies is wat je zoekt.
Succes.

Bijlagen

Beste GewoonJoos1,
Ik heb voor de school een voorraadprogramma gemaakt met barcode.
Misschien als je deze wat aan kunt passen dat het precies is wat je zoekt.
Succes.

Hij ziet er mooi uit! maar net wat te veel functies voor wat ik zoek. Maar toch bedankt voor het delen! :D.

Gebruik de blauwe knop om te reageren en niet de quote knop !!

Vraag opgelost! Ik ben uitstekend geholpen! Dank voor jullie bijdrage.

Laatst bewerkt:
aan Coronia17 : ik wil dat bestandje eens bekijken, maar als magazinier dien ik paswoord in te vullen. Ik kan het dus niet aanpassen. Groetjes

Voorraadbeheer

Beste Berter,
Het wachtwoord kun je vinden onder Blad1 bij de VBA-code.
Daar kun je het wachtwoord wijzigen van 123 naar .......
Succes.

Met vriendelijke groet, corania17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan