Voorraad beheer met foto erbij en wil tzt een webwinkel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

batfink2002

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Hoi, Mijn vrouw maakt allerlei popjes en ze wil dat graag dat in een voorraadbeheer zetten met een foto's erbij
en ze wil t.z.t misschien een website (het zou mooi zijn om een soort website te maken maar offline)
Liefst met gratis programma's

Dit forum is bedoeld om van te leren na zelf een begin te hebben gemaakt.
Uiteraard bestaat de mogelijkheid, sterker nog, die kun je op dit forum ook vinden.

Alleen moet je eea aanpassen, en daar willen wij bij helpen.
Wat bedoel je trouwens met een OFFLINE website?

In een webwinkel (offline of online) zit een vorm van voorraadbeheer. Ook kunnen er 1 of meerdere foto's bij elk "product" gezet worden. Sommige webwinkels kunnen evt. op "showroom" gezet worden zodat er geen prijzen worden getoond.

Als nu wordt gekozen voor willekeurige voorraad software die later niet is uit te breiden tot een webwinkel dan ben je t.z.t. zeer veel tijd kwijt om alles om te zetten.

Is er een bepaalde reden dat een webwinkel t.z.t. offline moet staan?

Het woord WEB winkel duidt al op online.. Uiteraard KUN je een winkel even onzichtbaar maken op internet of prijzen verbergen, maar dat is er niet de bedoeling van, hooguit tijdelijk tijdens een aanpassing. In Excel kun je overigens prima voorraadbeheer maken met foto's...

Dank voor u reactie, Mijn vrouw is niet echt handig met de computer en weet dus niet of het haar lukt om een website te maken en te onderhouden, dus dachten als we een programma kunnen downloaden dan kan ze het proberen zonder dat ze emailadres moet aanmaken en nog meer wat er gevraagd word.

Als het uiteindelijk om een webshop gaat, is het praktisch is om een webshop aanbieder te zoeken. Even registreren en je kan het eenvoudig met de artikelen vullen zonder programmeer-kennis.

En anders zijn er vast wel scripts te vinden voor voorraadbeheer.

Laatst bewerkt:
Het woord WEB winkel duidt al op online..
Hier zit een winkel die 2e-hands meubilair verkoopt en een offline webshop in de winkel gebruikt om voorraad en facturering te doen. Ze gebruiken een out-of-the-box webshop met standaard layout. Werkt prima.

Ok. Ook een manier. Maar je geeft toe dat WEB shop en OFFLINE erg tegenstrijdig klinkt...

Van oudsher komt Web van World Wide Web dus wat dat betreft zou het "buitenshuis" moeten zijn. Maar de smaken zijn tegenwoordige Internet en Intranet dus offline is tegenwoordig een gewone zaak. Bij mijn vorige wekgever stond er veel op intranet, bijv. de CAO.

Ik heb een tijdje op mijn Android telefoon de app "Stock and Inventory Simple" gebruikt. Werkte best goed en met de gratis variant kon je goed eenvoudig voorraadbeheer doen.
Het is simpel in gebruik.
Dit is de website van het bedrijf.

Voor IOS weet ik is er Sortly maar die ken ik niet goed.

Oh en zoals Bron al schreef, een webshop in "catalogus" mode kan ook. Bijvoorbeeld WordPress met WooCommerce en dan extra (betaalde) software om hem in die mode te zetten. Maar een stuk ingewikkelder om te maken als je er geen verstand van hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan