• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericosman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Berichten
758
Beste Forum leden,

Ik gebruik nu al meer dan twee jaar een excel bestand om :

  • Facturen te maken
  • Facturen op te slaan als PDF
  • Facturen mail klaar maken ( Omdat er anders gebruik wordt gemaakt van briefpapier )
  • Gebruikte spullen automatisch van de voorraad te halen
  • klanten bij te houden

Dit werkt allemaal goed en mag hier zeker niet over klagen.
Maar nu komt het.... Zodra ik een levering krijg wordt dit niet verwerkt aangezien hier "te veel tijd in gaat zitten".
Is dit niet makkelijker te doen?

Bijvoorbeeld met een venster waar ik de ingekochte producten kan selecteren waarna ik het aantal invul wat binnen is gekomen ?
Aangezien ik nu de volgende rekensom moet doen : oude voorraad + nieuw binnen gekomen spullen.

Graag hoor ik van jullie.
 
Je kan al eens beginnen met een uitgeklede versie van je bestand te plaatsen.
Tijd gaat er altijd inkruipen maar met een Userform en wat code is dit alles netjes op te lossen binnen een aanvaardbare tijd
 
Tja, dat is natuurlijk nogal een generieke vraag. In principe zijn er gewoon voorraadbeheer systemen. Als je je excel bestand wilt optimaliseren zou ik proberen te denken in mutaties. Je hebt een beginvoorraad, een tabel waar je een heleboel mutaties hebt en een eindvoorraad. Voordeel is dat je dan niet hoeft te rekenen bij het invoeren, en achteraf heb je ook nog inzicht in je voorraadverloop. Scheelt aan 2 kanten!

Ik weet niet in hoeverre je hecht aan een mooi invoerscherm, maar zelf werk ik dan altijd met tabellen. En dat werkt op zich best.

Als je er een apart invoerscherm bij wilt hebben zit je al snel aan visual basic vast en persoonlijk probeer ik daar altijd uit de buurt te blijven.

Succes
 
Veel ligt er aan hoe je nu u factuur op maakt, ik zou me organiseren een bestelbon per leverancier deze in wacht houden tot levering geweest is, hoeveelheden aanpassen en een macro los laten om voorraad aan te vullen.
In stockbeheer kruipt altijd tijd in, maar verdient zich ook terug, teveel stock kost geld, liggend geld, te weinig of te kort = geen verkoop en geen winst dit zijn belangrijke argumenten om dit toch ernstig te nemen.
 
Hier kan je al eens mee starten.
 

Bijlagen

  • Factuur_uitgekleed.xlsm
    69,1 KB · Weergaven: 100
@Warme bakkertje

Werkt goed! alleen... is het ook mogelijk om de inkoopsprijs aan te passen?
Ik heb naar de code gekeken maar dit is voor mij abracadabra :(
 
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Factuur_uitgekleed.xlsm
    69,2 KB · Weergaven: 158
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan