• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dhelios

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2016
Berichten
11
Goedemorgen iedereen,

Ik ben bezig om mijn voorraad en facturatie te digitaliseren. Voorheen deden we alles met de hand, maar dat is niet echt meer van deze tijd, toch? ;)

Het is eigenlijk heel simpel wat ik wil (denk ik) maar het lukt mij gewoon niet. Ik zal het eerst even uitleggen hoe we het nu doen, op papier:

Code:
BAKSTEEN 3.25 EURO (inkoop) /// NAAM LEVERANCIER // 2016

+40 ingekocht op 1-1-16

-----------

-2 verkocht aan Arthur; factuurnr 2000 d.d. 5-4-16

+38

-8 verkocht aan Pietje; factuurnr 2154 d.d. 8-7-16

+30

Op een gegeven moment heb ik zoveel papier nodig dat ik maar op de achterkant doorga. Dit is geen doen, en mocht ik eens een blaadje kwijt raken dan ben ik goed de sjaak :eek:

Wat ik nu wil proberen te maken in Excel is eigenlijk dit:

Code:
PRODUCT   INKOOP            AANTAL OP VOORRAAD (deze update met "aantal verkocht" hieronder)
Baksteen     15 EUR            100

En dan kan je het uitklappen en dan zie je de verkoop / aankoop (door een + en weer inklappen door een -)

VERKOCHT DATUM  FACTUURNR   AANTAL VERKOCHT
Arthur      5-4-15    2000            4
Pietje       8-7-15    2154            8

Nu het volgende, als ik zoiets kan maken, waar zet ik de aankoop dan? Of doe ik het zo:

Code:
VERKOCHT DATUM  FACTUURNR   AANTAL VERKOCHT
Arthur      5-4-15    2000            4
Pietje       8-7-15    2154            8
INKOOP    10-9-15                     +10

Dan nog een klein vraagje, kan ik de factuurnr's linken naar .pdf bestand op mijn PC? Dat als ik er op druk, ik meteen de factuur te zien krijg? :) of wellicht ook meteen mijn voorraad waarde uitrekenen (per product en een totaal).

Of kan ik beter met tabbladen werken? Voor mij is het in ieder geval belangrijk om te weten aan wie ik wat heb verkocht met herleidende factuurnr. Dan heb ik een beter overzicht :)

Sorry als ik wellicht een rare vraag stel, ik ben echt een Excel basis gebruiker maar doe mijn best om dit zo te krijgen.

Verneem graag jullie tips en adviezen! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Hoi, welkom op het forum:)
Voor dit
Sorry als ik wellicht een rare vraag stel
Er zijn geen rare vragen, hoogstens domme antwoorden;)
Post eens een representatief vb bestandje met wat dummy gegevens.
 
Hi Philiep, merci!

Ik zal straks even een bestandje in elkaar flansen.
 
Er zat ergens een kringverwijzing, ik denk dat het nu goed gaat.

Je had Huidige Voorraad - Aantal Inkoop gedaan (75-104)
Nu Aantal Inkoop - Aantal Verkoop (104-29)
 

Bijlagen

  • Voorraad vbld(EA).xlsx
    16 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
Zie mijn vorige bericht wat ik heb aangepast.
Het bestandje heb ik opnieuw geupload.
 
Bedankt!

Nu moet ik alleen nog zorgen dat alles in en uit klapt, zodat het per product direct zichtbaar is, anders zie je door de bomen het bos niet meer. En is het mogelijk om de facturen te linken aan een pdf bestand? En als jullie nog tips hebben oid, graag! :thumb: dit is namelijk de eerste keer dat ik dit doe ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor je andere vragen, daar ben ik niet goed in.
Er zal best wel iemand zijn die je daarmee kan helpen.
 
Ben gestart met een heel andere benadering, maar dat kan wel eventjes duren.
 
Lukt het gast0660? Je zal het wel druk hebben, maar was benieuwd :)
 
Hoi,
Het zal wel lukken, ik ben opnieuw begonnen, ik was niet tevreden met het resultaat dus terug naar een meer klassieke benadering. Ik ben u niet vergeten;)
 
Hoi, gaat goed:)
Is hier rotweer dus tijd zat dit weekend.
Naar aanleiding van uw vraag over facturen.
Alleen heb ik nog een factuur layout nodig. (vbtje van een lege factuur)
Hierbij als bijlage, een heeeel simpel vbtje.
Heb jij zoiets?
Of in ieder geval een vbtje hoe je een factuur maakt of eruitziet , evt logo.
Je kan mij altijd een mailtje sturen door hier op gast0660 te klikken, als je het liever niet op het net gooit.
Wel zal ik nadien het afgewerkt dingetje op het forum zetten voor mensen die iets gelijkaardig zoeken maar dan zonder enige prive info.
 

Bijlagen

  • fac vbtje.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 74
Sorry, ik was even druk bezig met andere dingen en kwam maar niet toe aan het forum. Ik zal je een mailtje sturen!
 
Nu ik goed op weg word geholpen met de facturering door gast0660, vroeg ik mij af of iemand mij verder kan helpen met voorraad beheer. Is er een makkelijkere manier dan hoe ik mijn voorbeeld Excel sheet heb gemaakt? Zie bijlage paar posts terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan