• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy9006

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Hallo,

Ik heb een vraag.

Op mijn werk ben ik bezig de voorraad te ordenen en te sorteren.
het gaat hier om onderdelen van pompen. Alleen zijn er een paar honderd pompen en een paar honderd onderdelen hiervan, deze onderdelen bevatten nummers. Het enige is dat sommige onderdelen op meerdere pompen kunnen. Nu wil ik via exel een handige en overzichtelijke manier hebben om te kunnen zien van welke pomp we een onderdeel hebben liggen en in welke stelling deze ligt( stelling a, b, c, etc..) Hoe maak ik dit, of waar kan ik dit downloaden?

Je kunt heel eenvoudig alles onder elkaar zetten en dan met een filter zoeken.
hier een simpel vbtje

Bijlagen

Dit is hoe zo'n systeem heet. Weet alleen niet hoe ik dat via excel moet fixen.. Entity relationship diagram in combinatie met een relationele database.

heel erg bedankt voor de snelle reacite btw!
heb nu net het bestandje bekeken. dit is niet heel handig. omdat er bij 1 pomp meerdere verschillende onderdelen beschikbaar zijn. en sommige onderdelen bij die zelfde pomp maar ook en andere ghebruikt kan worden. hoop dat ik het een beetje duidelijk vertel.:)

waar ik aan dacht is om in blad 1 alle pompen te zetten in blad 2 de onderdelen en welke stelling deze ligt. en dan in blad 3 een combinatie van alles. dus als ik op een pomp zoek dat ik kan zien wat we hebben liggen en in welke stelling deze ligt.

Randy9006,

Waarom zet je hier niet even een voorbeeldje neer?

Met op Blad 3 een paar pompen met waarop gezocht moet worden.
Op Blad 2 wat onderdelen met uitleg welke pompen die gebruiken.
Op Blad 1 zoals je zou willen hoe het eruit moet zien, invulcellen.

Dit zou voor een helper duidelijker zijn dan het hele verhaal.

dit is hoe het nu gaat http://excel.office.live.com/x/ExcelView.aspx?FBsrc=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fattachments%2Fdoc_preview.php%3Fmid%3Did.264087966976560%26id%3D5a4ad4df50506eb504a1c2c1a368574e%26metadata&access_token=100000254677469%3AAQAjQtM-Wn06riG7&title=Voorraad+A4V125DA1 voor elke motor een apart bestand met daarin wat ervan ligt.. alleen meerdere R-nrs(onderdelen) kunnen op meerdere motoren. dus je kan de onderdelen niet onder het motor nummer in de stelling plaatsen. dus ik heb een systeem nodig waarbij je niet alleen makkelijk kan zien wat je hebt liggen voor welke motor maar ook nog eens waar dit onderdeel in de stelling ligt. stelling A, B, c etc etc.. zoals het u gaat is het alleen maar dubbel werk..:(

nhet kan zo wel alleen dan zit alles in meerdere bestanden en niet in 1 bestand wat denk ik een stuk makkelijker zou zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan