• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorraad bij houden en altijd de waarde van de voorraad kunnen zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happydude

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Ben nu al een tijd op zoek naar een betere oplossing ..
Ik wil altijd de waarde van mijn totale voorraad kunnen zien maar ook wanneer er hoeveel bij of af gaat ..

ik heb er een voorbeeldje bij gedaan van hoe ver ik nu ben. Nu zou ik graag in kolom I het totaal krijgen van ieder produkt het laatste bedrag.
Dus het meest actuele bedrag van ieder produkt en dat opgeteld.

Zou iemand me hiermee verder kunnen helepen ??

Bijlagen

Joi

Thnxx daar kan ik wel wat mee
het is een beetje een omweg maar zo kom ik er wel :)

:thumb:

ben er nu ff mee bezig maar als ik meer verkoop *of inkoop9 en regels wil invoegen dan neemt de berekening deze niet mee :mad: Is hier wat aan te doen ?? Hoop dus dat ik in een kolom de totalen automatisch kan bijhouden ongeacht hoeveel regels ..

eventueel op de onderste regel en dan de regel erboven laten wissen met een macro ??? heb er geen verstand van maar na wat searchen denk ik dat het daarmee moet kunnen ???

Hallo Happydude,

Ik heb het bestand van je niet meer maar denk dat je het berijk moet aanpassen.
Het berijk staat in de formule.
Je moet er een beetje mee spelen, wat veranderen en kijken wat er gebeurd.

Mvg.
Wim

Ben nu al een tijd op zoek naar een betere oplossing ..
Ik wil altijd de waarde van mijn totale voorraad kunnen zien maar ook wanneer er hoeveel bij of af gaat ..
Hallo,
Ik wil mij nergens mee bemoeien, maar er komt bij mij wel een vraag naar boven nl. wat gebeurd er als er een prijs verhoging word doorgevoerd? Stel je het volgende voor:
a 1,92 inkoop 6, verkoop 4, totaal 2, a 1,92
a 2,00 inkoop 4, verkoop 1, totaal 5 = 1x1,92 en 4x2,00. Want die 1 die je verkoopt is de oude. Hoe los je dit dan op?!

Groeten Abel Visscher

Ik ben geen econoom hoor, maar:
Als de prijs van een artikel vroeger 1,92 /st was, en hetzelfde artikel nu 2,00 kost, mag je er dan niet vanuit gaan dat de waarde van je voorraad is gestegen??

edit: of gaat het om producten met een houdbaarheids datum ofzo??

Laatst bewerkt:
bij het balanceren gebruik je de huidige waarde in het economische verkeer .. dat wil zeggen
als het product bij de leverancier in prijs omhoog gaat stijgt ook de waarde van je voorraad .. je hebt dus een goede belegging gedaan :)

het bereik aanpassen kan maar iedere x als ik iets verkoop de formule aanpassen vraagt om fouten ....

met 200 verschillende produkten en wel 50 produkt verkopen per wek is dat echt geen doen ..... maar we klooien lekkel verder :)

iemand verstand van zo`n macro ??

Hallo Happydude,

VBA daar heb ik geen verstand van maar als ik er een heb wil ik er wel eens iets in veranderen om te kijken hoe het werkt. (wat er gebeurd)
Op de link hier onder kun je verschillende dingen voor excel vinden en misschien staat er wel iets voor je bij.
http://www.rondebruin.nl/tips.htm

Mvg.
Wim

Happydude, Is de software waar de TS het over heeft (zie deze topic van een paar dagen geleden voor de linkjes...) niet gewoon óók iets voor jou? Wellicht ben je dan van al je problemen verlost.

Goret, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan