• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad bijhouden en in en verkoop registreren Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ayavar

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2011
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op deze forum en heb niet zoveel ervaring met Excel. Ik
Nu ben ik een kleine fietsenwinkel gestart en wil mijn voorraadbeheer en in en verkoop stroom via Excel laten lopen. Ik heb er inmiddels dagen aan gezeten maar kom niet verder. Wellicht dat ik hier wat hulp kan krijgen.

Volgende scenario:
- Ik wil in 1 overzicht alle inkoop en verkopen kunnen bij houden.
- De artikel nummers moeten automatisch door worden genummerd
- Van de verkochte items wil ik de bruto marge en van de niet verkochte items wil ik niks zien
- Verder wil ik van alle artikelen apart de voorraad status weten met de daarbij horende inkoopprijs en verkoopprijs.

Ik heb het e.e.a. zelf kunnen doen, zoals een selectie uit een item. ZElf weet ik het niet meer, graag jullie steun. Ik heb zelf gedacht dat ik met een tabel moest gaan werken weet niet of dat vestandig is??

Lukt mij niet een bijlage toe te voegen?

Laatst bewerkt:
Met alle vragen die jij stelt zal er waarschijnlijk ook een stuk VBA aan te pas komen en dat is niet mijn ding. Hiervoor zijn er voldoende VBA-wizzards die je kunnen helpen.

Wel valt mij op:
3e punt: Van de verkochte items wil ik de bruto marge en van de niet verkochte items wil ik niks zien
4e punt: Verder wil ik van alle artikelen appart de voorraad status weten met de daarbij horende inkoopprijs en verkoopprijs.

Hoe zie je dit verder voor je: waar wil je dit dan uitgewerkt zien, wanneer wil je het wel zien, wanneer niet en onder welke voorwaarden moet het wel zichtbaar worden, hoe zit het met de art.nr's? zijn die aan een reekst artikelen verbonden(meerdere stuks) of gaat dit over steeds 1 exemplaar. Moet dan een brommer niet een ander begin nummer hebben als een fiets . . . . etc. etc.

Moraal: er gaan waarschijnlijk nog een hoop vragen op je af komen maar hier is voldoende hulp mits je voldoende info verstrekt want da glazen bollen zijn al opgebruikt (helaas).

Succes,

Hallo Thankyou,

Bedankt voor de reacties,
Wat ik met punt 3 bedoel is dat in mijn huidige overzicht een Bruto Marge zie van een artikel met inkoopprijs en verkoopprijs. Wanneer het artikel nog niet verkocht is wil ik dat de cel onder Bruto Marge leeg blijft tot dat het item verkocht is.

Wat betreft punt 4, zoals je ziet heb ik boven in de totale neer gezet, dit moet eigenlijk een actueel stand zijn. In de tabel zie je ingekochte, vekochte en de nog niet verkochte items staan. Nou van alle items die nog niet verkocht zijn wil ik een totale stand per groep artikel.

Wat betreft de nummering vind ik het uiterraard het beste om per artikel groep een letter te hebben en dat die automatisch door nummerd maar ik ben al tevreden als ik 1 nummer heb die doornummerd. Maar inderdaad het beste is dat ik bv F0001 en B0001 etc, en dat deze automatisch doornummeren.

Dit is inderdaad nuttig, nu heb ik de totale voorraad overzichtelijk alleen worden de verkochte items niet in mindering gebracht?

Rest mij nog de volgende punten denk ik:

1. De Bruto marge per product kom ik nog niet uit. ALs een product nog niet verkocht is verwacht ik een lege cel. Indien het product wel verkocht is wil je natuurlijk de bruto marge zien.

2. Automatische doornummering, per product? Lijkt mij zelf zeer complex??

Link:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NNLI8IZALTTS.xls

Wat denk je hiervan?
De niet verkochte producten (verkoopdatum al of niet ingevuld) worden groen gekleurd.
Ook aantal hangt af van het invullen van verkoopdatum.

Bijlagen

Bedankt voor het voorbeeld, wist niet dat Excel dergelijke oplossingen biedt.

Dit is wat ik zocht, De waarde in kolom G, waar is dat voor?

Was een testje en vergeten te verwijderen.

Bedankt Allen voor jullie input, ik ben in mijn vraag voorzien.
Nogmaals bedankt!

Ayavar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan