• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorraad controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimba

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Beste, allemaal

hierbij een bestand Bijgevoegd waarin ik probeer de voorraad van de producten te controleren.

- (Eerste controle) Ik moet de waarde van de kolom K vergelijken met de waarde van de kolom H .Als het overeenkomt, neem ik de waarde uit de kolom K . Als het niet overeenkomt, zal ik deze opnieuw tellen en vervolgens een nieuwe waarde invoeren in kolom L .
- (Tweede controle) Ik moet de waarde van de kolom L vergelijken met de waarde van de kolom K . Als het overeenkomt, neem ik de waarde uit de kolom K Als het niet overeenkomt, zal ik deze opnieuw tellen en vervolgens een nieuwe waarde invoeren in kolom M.
- (Derde controle) Ik moet de waarde van kolom M vergelijken met de waarde van de kolom K . Als het overeenkomt, neem ik de waarde uit de kolom K . Als het niet overeenkomt, neem ik de waarde uit de kolom M .
wie kan mij hierbij helpen?

Bijlagen

Klopt het dat je Recount 3 niet gebruikt?

Code:
=ALS(OF(K2=H2;L2="";M2="");K2;ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(K2;L2:M2;0));K2;M2))

Laatst bewerkt:
Dank voor het wakker schudden de Recount 3 ga ik inderdaad wel gebruiken.zie verdere uitleg hier onder.
En dan nog iets zodra ik de eerste controle uitvoer en de waarde komen overeen met kolom H dan is de rest van de controle niet van toepassing!!!!!

(Eerste controle) Ik moet de waarde van de kolom K vergelijken met de waarde van de kolom H .Als het overeenkomt, neem ik de waarde uit de kolom K . Als het niet overeenkomt, zal ik deze opnieuw tellen en vervolgens een nieuwe waarde invoeren in kolom L .
- (Tweede controle) Ik moet de waarde van de kolom L vergelijken met de waarde van de kolom K . Als het overeenkomt, neem ik de waarde uit de kolom K Als het niet overeenkomt, zal ik deze opnieuw tellen en vervolgens een nieuwe waarde invoeren in kolom M.
- (Derde controle) Ik moet de waarde van de kolom M vergelijken met de waarde van de kolom K . Als het overeenkomt, neem ik de waarde uit de kolom K Als het niet overeenkomt, zal ik deze opnieuw tellen en vervolgens een nieuwe waarde invoeren in kolom N.

-(Vierde controle) Ik moet de waarde van kolom N vergelijken met de waarde van de kolom K . Als het overeenkomt, neem ik de waarde uit de kolom M

Dan is de formule juist. Verander alleen even het bereik en eventueel een kwestie van een kleine aanpassing

Zo dus, ervan uitgaande dat je de recounts achtereenvolgens invult.

Code:
=ALS(OF(K2=H2;L2="";M2="";N2="");K2;ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(K2;L2:N2;0));K2;M2)))

Laatst bewerkt:
Sorry JVeer ik kom er niet uit want als ik bij de eerste controle de uitvoer doe en de uitkomst komt niet overeen met de kolom H
dan moet er bij de final validate kolom O of 0 staan of een melding recount. maar nu geeft deze de waarde uitkomst aan,
is dit mogelijk wat ik wil?

Probeer dan deze eens. Wanneer H niet overeenkomt met K zal 0 de uitkomst zijn.
De celeigenschappen wat aangepast zodat uitkomst 0 verandert in "Recount"

Code:
=ALS(K2<>H2;0;K2)+ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(K2;L2:N2;0));K2;M2)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Super bedankt man !!!!! dit is exact wat ik wou :thumb:
ik heb nog een klein vraag betreft Recount 2 als de uitkomst niet overeenkomt met K. kan er dan bij final validate O Recount op staan. ?

Dan lijkt het me beter om te "nesten"

Code:
=ALS(K2=H2;K2;ALS(EN(K2<>H2;L2="");[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR];ALS(EN(L2<>"";M2<>K2;N2="";N2<>K2;M2<>"");"0 Recount";ALS(K2=N2;K2;M2))))

De nul zou je in deze formule ook gewoon als "Recount" kunnen schrijven. Dan heb je de aangepaste celeigenschappen niet nodig

Laatst bewerkt:
Deze code geeft bijna precies wat ik wil. alleen bij Recount 1 als de uitkomst overeenkomt met kolom k geeft bij de kolom O Recount aan. dat is niet de bedoeling

Het vervelende aan Als functies nesten is dat je de draad snel kwijt raakt
Dit moet het zijn

Code:
=ALS(K2=H2;K2;ALS(EN(K2<>H2;L2="");"Recount";ALS(EN(L2<>K2;M2="");"Recount";ALS(L2=K2;K2;ALS(EN(L2<>"";M2<>K2;N2="";N2<>K2;M2<>"");"0 Recount";ALS(K2=N2;K2;M2))))))

Laatst bewerkt:
hai jveer

de laatse code heeft niet gewerkt maar ik heb die bestand die jij mij had gestuurd aangehouden en die werkt perfect. ik ga deze gebruiken
dank voor je hulp en tijd.
ik sluit hierbij de vraag. thanks. :thumb::thumb::thumb::thumb:

Mooizo! De laatste code had ik nog wat aangepast. Misschien had je dat nog niet gezien en kun je het nog testen. Succes:thumb:

Dat klopt ik had het inderdaad niet gezien ik heb de laatste code gebruikt en werkt perfect bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan