• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad datum in en uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joekie1

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Beste,

Ik heb iets proberen maken vertrekkende met een voorbeeldje wat ik hier gevonden heb.
Ik kolom "Datum" krijg je dus altijd de laatste handeling te zien van een bepaald item. In of uit dus met de datum erbij.
Ik had dit graag een beetje willen uitbreiden, zodat ik kan zien hoeveel items dat er die dag bij en af gegaan zijn.

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dan zal je voor elke dag een nieuwe datum moeten maken.
Nieuwe datum begint in jouw voorbeeld dus op rij 12.
Maar eigenlijk is het geen goed idee om telkens de huidige voorraad te overschrijven, en de invoer zelf te wissen.
Vroeg of laat (waarschijnlijk vroeg) gaat de gebruiker twijfelen of hij al op de knop 'Verwerken' geklikt heeft, en klikt hij er nog 's op. Gevolg: je voorraad klopt niet meer.
Beter zou zijn om één lange lijst te maken waarin je elke handeling noteert, gewoon onderaan de lijst. Vervolgens kan je met véél minder moeite dan je nu doet alles er uit halen wat je nodig hebt.

Overigens: je macro zal ook niet werken als je naar sheets verwijst die niet bestaan.

Wat @LucHeyndrickx zegt. Je kunt beter je historische voorraadmutaties bijhouden.
Zoals in het voorbeeld hierbij.

Bijlagen

Wat @LucHeyndrickx zegt. Je kunt beter je historische voorraadmutaties bijhouden.
Zoals in het voorbeeld hierbij.

Sorry, maar ik begrijp de werking niet van die mutaties.

Ik zou gewoon op één of andere manier willen zien wanneer ik bepaalde items verkocht heb.

Sorry, maar ik begrijp de werking niet van die mutaties.
Dan schat ik in dat je de werking van de macro evenmin begrijpt. Je doet er verstandig aan je te verdiepen in de adviezen die je tot nu toe hebt gekregen. Er worden zinnige dingen gezegd namelijk.
Als je een tabel bijhoudt van alle voorraadmutaties kan je daar alle informatie uithalen die je maar nodig kan hebben.

Ok, ik ga dit proberen.

Is die tabel puur administratief of heeft die speciale functies aub?

Eventjes verder met die tabel:
Eén lange tabel dus... en daar kan je eventueel wel een invulformulier voor ontwerpen, zodat de gebruiker niet telkens naar onder hoeft te scrollen.
Vervolgens klik je op de knop : subtotalen. En dan heb je eigenlijk wat je wenst. Gewoon de wizard volgen, en proberen begrijpen hoe ze je daarmee willen helpen. Eventueel ook via Help mij dus.

Je had rekening moeten houden met mijn eerste opmerking: de Sheet moet bestaan.

Code:
Sub Aanvullen()
    If [CountA(F6:G100)] = 0 Then If MsgBox("Er is niets ingevuld", 1 = vbYesNo) Then Exit Sub

Dim cl As Range
    For Each cl In [COLOR="#FF0000"]Sheets("Artikel")[/COLOR].Range(Range("D6:D6"), Sheets("Artikel").Range("D6:D6").End(xlDown)) 'Vanaf B2 tot de laatst gevulde cel in H GOED

If cl.Offset(0, 2) <> "" Then 'In
    cl.Offset(0, 1) = cl.Offset(0, 1) + cl.Offset(0, 2)
    cl.Offset(0, 4) = Date & " In"
    cl.Offset(0, 2) = ""
End If

If cl.Offset(0, 3) <> "" Then 'Uit
    cl.Offset(0, 1) = cl.Offset(0, 1) - cl.Offset(0, 3)
    cl.Offset(0, 4) = Date & " Uit"
    cl.Offset(0, 3) = ""
End If

Next
End Sub

Rest van de code niet getest. Eerst raad toepassen die je gegeven is.
Je zou trouwens beter verder werken met de tabel die TimShel gegeven heeft. Alle problemen die je nu zelf veroorzaakt bestaan dan gewoonweg niet meer.
Je vraag zou dus moeten zijn: hoe filter ik de tabel zodat ik de gegevens er uit haal die ik wil.

Laatst bewerkt:
Dat is idd mijn volgende vraag.

Macro probleempje is opgelost. Had de naam vd sheet veranderd zonder te wijzigen in de macro

Het is me nu duidelijk dat wanneer ik de tabel aanvul er automatisch gehandeld word in mijn voorraad. Top!
Is er een mogelijk om de datum automatisch of sneller in te vullen?
Wat als ik tabbladen wil toevoegen?

Ik zou een Userform maken, met de velden die men wil invullen er op.
Vervolgens wat programmacode om alles op de juiste plaats te zetten. Dat kan eventueel door verwijzing naar ActiveSheet.
En de datum laat je automatisch invullen door:
Code:
Cells (i, y).Value = Date()

Maar eventjes een voorbeeld gemaakt:
Het werkt in dit voorbeeld enkel voor het tweede werkblad, omdat je hier van de veronderstelling moet uitgaan dat alle werkbladen op dezelfde manier zijn opgemaakt.
Datum en aantallen en zo telkens in dezelfde kolom.
Bekijk de programmacode maar... ik denk niet dat die moeilijk te begrijpen is.

Bijlagen

Heel veel dank Luc. Ik ga er morgen verder mee aan de slag. De plicht roept nu...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan