• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraad op leverancier sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Berichten
135
Hallo Allemaal

Ik heb een voorraad bestand die als een bestelling is opgemaakt het naar de bladen voor de leveranciers geplaatst moeten worden. En daar vanaf boven plaatsen door bv sorteren.
In bijgevoegd bestand staat op blad A de uitleg en kunt U zien wat niet goed is en wat ik wil bereiken.
Bekijk bijlage 328924

M vr gr
Gijs
 
Laatst bewerkt:
Misschien met een macro?
Deze is nog niet perfect maar een begin.
Code:
Sub FilterB() 'Naar Blad B
  With Sheets("bestellijst")
    .Range("A3:E3").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="B"
    .Cells(4, 1).CurrentRegion.SpecialCells(12).Copy Sheets("B").Range("G4") 'Dit moet nog worden aangepast naar A4
    .AutoFilterMode = False
  End With
End Sub
Het te kopiëren gedeelte werkt ook nog niet juist.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Excelamateur

Ik heb je formule aangepast, hij hoeft bestellijst kolom A niet te kopieeren die staat boven aan blad maar zoeken welke producten voor die leverancier zijn en verplaatsen. Ik krijg fout in volgende regel weet niet waarom ben niet goed met VBA
Code:
  .Range("A3:E110").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="Olieboer"
De gehele code is
Code:
Sub Filterolieboer() 'Naar Blad B
  With Sheets("bestellijst")
    .Range("A3:E110").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="Olieboer"
    .Cells(4, 1).CurrentRegion.SpecialCells(12).Copy Sheets("Olieboer").Range("A4") 'Dit moet nog worden aangepast naar A4
    .AutoFilterMode = False
  End With
End Sub

M vr gr
Gijs
 
Field:1 = kolom A, past dit aan naar de kolom waar Olieboer staat.


@edit,
Ik denk dat E110 ook niet klopt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Excelamateur

In bestellijst kolom A is naam leverancier en in blad Olieboer cel C1 staat naam van Olieboer. In bestellijst staan alle bestellingen in A4 tot E110 en die moeten naar Olieboer A4 tot D50 en dan kolom A niet meekopieeren wat hij nu wel doet samen met de regels A1 tot E3 en ik krijg nu geen foutmelding bestellijst was beveiligd.

M vr gr
Gijs
 
Laatst bewerkt:
Het filter wat je plaatst is A3:E3 en geen E110 - A3:E110 is het bereik.
Het filter staat dus altijd op een regel.

@edit,
Dit staat ook niet in het bestandje - blad Olieboer
 
Laatst bewerkt:
Test deze eens,
Klik in het Blad voorraad op Bestellijst B en kijk dan op Blad B of het zo goed is.
Daarna kun je de plaats waar het echt moet komen aanpassen.

Deze macro zou je dus onder de andere 2 knoppen ook kunnen zetten,
natuurlijk met de aangepaste opties.

Het zal best wel beter kunnen maar ik ben maar een amateur hier in.
 

Bijlagen

  • Voorraad Test 3.xlsm
    558 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Het wordt er allemaal niet duidelijker op. Gebruik geen lege regels. Beter nog gebruik een echte tabel. De leverancier staat toch in kolom H waarom wordt er dan gefilterd op kolom A?

obv het bestand in #3 (het linkje heb je blijkbaar niet goed gelezen)

Code:
Sub VenA()
  Dim sh As Object, r As Range
  For Each sh In Sheets(Array("A", "B", "C"))
    sh.Cells(3, 1).CurrentRegion.Offset(1).Clear
    With Sheets("voorraad").Range("A1:L" & Sheets("voorraad").Cells(Rows.Count, 12).End(xlUp).Row)
      .AutoFilter 12, sh.Name
      .AutoFilter 8, ">0"
      If .Columns(12).SpecialCells(12).SpecialCells(2).Count > 1 Then Set r = Union(.Offset(1).Columns(1).Resize(, 3), .Offset(1).Columns(8))
      If Not r Is Nothing Then r.Copy sh.[A4]
      .AutoFilter
    End With
  Next sh
End Sub
 
@VenA,

Ik heb het helemaal verkeerd begrepen wat de bedoeling was.
Je code heb ik verwerkt, zie Voorraad Test 4, hoop dat het zo goed is.
Als je in het Blad "voorraad" op de knop Bijwerken klikt start de Macro.
 

Bijlagen

  • Voorraad Test 4.xlsm
    561,1 KB · Weergaven: 28
@ExcelAmateur, Verkeerd interpreteren van een vraag komt meetstal door de gebrekkige vraagstelling. TS weet zelf blijkbaar ook niet wat de bedoeling is. Mijn suggestie kan natuurlijk ook compleet fout zijn. Het idee om het autofilter te gebruiken komt van jouw hand en had de de grijze massa van de TS een impuls moeten geven.:d
 
Hallo VenA en Excelamateur

Die van Excelamareur had ik werkend alleen van bestellijst kopieerde hij ook de eerste 3 regels en plaatste die dus extra, en daar kwam ik niet uit. Ik heb die van VenA geprobeerd en die doet precies wat ik wilde. Ik ga nu alleen kijken in een kopie of ik de echte namen en bladbeveiliging erop kan krijgen. Als dat niet lukt zal ik morgen laten zien hoe ik dat gedaan heb en wat er dan fout is in de formule die ik dan zal plaatsen. Tot zover bedankt voor Uw hulp Heren.

M vr gr
Gijs
 
Hallo VenA en Excelamateur

Ik ben er helemaal uit, de wachtwoorden werken nu ook in de module. Nogmaals hartelijk dank.

M vr gr
Gijs
 
Hallo allemaal

Hier het bestand inclusief de blad beveiliging met wachtwoord "nep"
Ik hoop dat anderen er ook iets aan hebben. Voor elkaar gekregen met veel hulp van VenA en excelamateur

M vr gr
Gijs

Bekijk bijlage 328975
 
@Gijsbert1960,

Bedankt voor het compliment maar de eer is aan VenA, die leverde de juiste code.

Edit;
Je zou de beveiliging ook in een aparte sub kunnen zetten. (zie voorbeeld 6)
 

Bijlagen

  • Voorraad Test 6.xlsm
    560,5 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Het heeft geen nut om With te gebruiken als je maar 1 actie met een object doet.
Code:
Sheets("Voorraad").Unprotect "nep"
is voldoende en net zo snel.
Zet code op logische plaatsen.
 

Bijlagen

  • Voorraad Test 5.xlsm
    460,6 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan