• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer/besteladvies probleem (Formule van Camp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland035

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2015
Berichten
291
Beste forumleden,

Ik ben voor het retail bedrijf waar ik werk een voorraadbeheer aan het "opzetten". Hierbij moet ik voor de afdelingen een besteladvies per artikel genereren. Hierbij komt de minimale-, maximale,- veiligheidsvoorraad bij kijken en ook de optimale ordergrootte. Ik ben al een heel eind met deze berekeningen, maar ik loop vast wanneer artikelen seizoensgevoelig zijn. Ik ben begonnen met de tuinafdeling (heel seizoensgevoelig) en in eerste instantie heb ik de berekeningen uitgevoerd op de gehele jaarafzet. Om de seizoensgevoelige artikelen overigens aan te pakken wou ik deze berekeningen toepassen op een periode van 7 maanden (maart t/m september). Ik weet echter niet welke waardes ik moet aanpassen naar die 7 maanden toe en welke ik wel op 12 maanden moet laten staan.

Bijgevoegd is mijn excel lijst die ik dusver heb opgesteld.
Bijlage: http://s000.tinyupload.com/?file_id=57435530517706227048
Het 1e werkblad bevat de uitvoer, het 2e blad bevat constante waardes en het 3e en 4e blad bevat de invoer van artikelinformatie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

*PS, het bestand was net iets groter dan de toegestane 1MB, dus ik heb hem op tinyupload geüpload.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan