• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer Cow18 icm deelleveringen leverancier

Status
Niet open voor verdere reacties.

werner1977

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2014
Beste Forumleden,

Sinds enkele weken ben ik op zoek naar een bruikbaar voorraadbeheer excel document, waarbij het document van Cow18 en Ad Becude dat zij op 08 december 2010 hier op het forum hebben gepost voor het grootste gedeelte voldoet (zie bijlage)

Echter, als leek heb ik hierin nog een aantal wensen die ik graag toegevoegd zou zien worden en waarvan ik hoop dat ik met de kennis van de leden geholpen kan worden.

Als je het document Voorraadbeheer_Ad(1).xls‎ bekijkt zie je in de tab Boekingen de knop Userform waarmee je kunt in- of uitboeken.

In mijn geval als webwinkel bestel ik regelmatig goederen die door de leveranciers in delen ( en dus op verschillende data ) aan mij worden uitgeleverd.

Bestaat er een oplossing dat er ook (gedeeltelijk) kan worden ingeboekt naar aanleiding van een eerder gedane bestelling?

Daarop volgens zou het mooi zijn dat ook hiervan een tab/overzicht is waarbij er kan worden afgelezen wat/wanneer er is besteld bij een leverancier, welke gedeelte er is uitgeleverd en wat nog resteert.
Misschien bestaat er dan zoiets als een virtuele voorraad?

Misschien is mijn vraag best warrig, maar zonodig zal ik deze proberen te verduidelijken.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben!

Alvast bedankt!

Mvg. Werner

Bekijk bijlage Voorraadbeheer_Ad(1).xlsBekijk bijlage Voorraadbeheer_Ad(1).xls

gebruik voor bestellingen en (deel)leveringen van die bestellingen die 2 nieuwe knoppen

Bijlagen

Beste Cow18,

Bedankt voor je reactie! Dat is helemaal wat ik bedoel, top!

Stiekem wilde ik je nog vragen hoe ik nu de Artikelnummers Omschrijvingen en Sorteeromschrijvingen kan wijzigen/toevoegen naar eigen wens. Ik denk dat daar heel wat scriptwerk/draaitabellen achter zit en dat ik dat niet zomaar kan wijzigen?

Alvast dank voor je reacite

artikelnrs en omschrijvingen lopen via de gedefinieerde naam "Artikelnummer" dat nu in A1:A1000 kijkt, dus heb je ruimte voor 1000 artikelen.
Sorteeromschrijving wordt aangemaakt op het ogenblik dat je de userform start.
Als je even in VBA duikt, dan zie je dat er eigenlijk niet veel geprogrammeerd staat, het is nogal basic, dus je kan nog veel aanpassen/uitbreiden.

Beste Cow18,

Wederom bedankt voor je snelle reactie. Ik heb getract even het eea aan te passen zoals de artikelen, maar zodra ik die aanpas, krijg ik foutmeldingen zodra ik de userform start.
Ik weet het, te weinig kennis van Excel en de scripts, maar stiekem hoop ik dat je me een beetje op weg wilt helpen.

Alvast super bedankt!

Mvg. Werner

inderdaad, dat leverde een fout op
zie bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan