• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lankhaar

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Beste mede forum hobby genoten..... :D

Voor mijn eigen bedrijf maak ik voor het factureren gebruik van het door velen gewaardeerde programma Excel.
Door de loop der tijd heb ik het programma zelf steeds verder uitgebreid, en deze week heb ik er een artikel bestand in gemaakt.
Nou zou het mij leuk lijken als ik een product factureer, excel automatisch een product aftrekt in het artikelbeheer.
In de bijlage staat het bestand wat ik gemaakt heb. Nog even voor de duidelijkheid.
We pakken even in de tab "artikellijst" artikel 23. De "Belkin WLAN 54Mbit PCI kaart". Daar hebben we er 6 van in voorraad.
Als ik dat product nu factureer (tabblad 2010 blanco), is het dan mogelijk wanneer ik bij aantal 2 invul, dat Excel automatisch terugrekent en van de 6 er 2 aftrekt zodat ik er dan nog maar 4 in voorraad heb staan.
Als jullie mij hiermee kunnen helpen, zou ik jullie zeer erkentelijk zijn.
Hartelijk bedankt alvast.

Bijlagen

Bij het wijzigen van Aantal wordt de voorraad in mindering gebracht. Test het eens uitgebreid en laat maar iets weten

Bijlagen

Hartelijk bedankt voor je moeite.
Helaas doet hij het bij mij niet..... :confused:
Zou je er misschien nog even naar kunnen kijken?

Nog een vraagje. Bij de totalen vermenigvuldigt hij de prijs excl. BTW met het aantal.
Als ik dat laat staan, meldt het systeem #WAARDE! omdat er geen artikel is ingevuld.
Als ik nu een artikel invul, kopieer ik handmatig de cel naar beneden om hem te laten rekenen. Is er iets om dat te automatiseren?

Alvast bedankt weer,

Ik moet er niet naar kijken want hij doet het perfect. Heb je de macro die achter blad Blanco staat meegekopieërd naar je origineel ? Heb je formules ook aangepast zodat foutmelding verdwenen is.

Bijlagen

Dank je voor het aanpassen van de formules.
Ik denk dat het probleem dan in mijn Excel zit. Want ik zie dat Macro blad ook niet. Zou het kunnen dat bij mij de macro's uitstaan, ofzo?
Waar kan ik dat zien?

Kijk bij Extra >> Macro >> Beveiliging en zet deze op gemiddeld of laag. Rechtsklik dan op de tab 2010 Blanco en selecteer Programmacode weergeven. Daar zie je de code staan

Enorm bedankt. Ik heb het voor elkaar gekregen, dankzij jou.....:thumb:

Het viel me wel op dat als ik later een artikel verwijderde weer, dat het artikelsysteem dat niet in de gaten had. Stel, ik verkocht 2 kaarten, en had er toen, in plaats van 5, nog maar 3 op voorraad, maar de klant draait de koop terug.
Als ik dan die 2 kaarten eruit haal, blijft het aantal in de voorraad toch op 3 staan.
Weet jij hoe dit kan?

Omdat dit een statisch gegeven is. Ofwel gaat het eraf ofwel niet. Wil je een teruggave of annulering zal je een extra systeem moeten ontwerpen zodat de voorraad terug aangevuld wordt. Of de macro moet zo aangepast worden dat de mindering v/d voorraad pas uitgevoerd wordt bij definitieve afwerking v/d faktuur

:thumb: Moest je van gedacht veranderen laat dan gerust iets weten ;)

klant koppelen aan basis bestelling

kan er aan de klant naam ook al een bestelformulier met standaard gekoppeld worden
als ik bij blanco klant invul
dat zijn basis bestelling al tevoorschijn komt

grt

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan