voorraadbeheer met behulp van vb/excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick89

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2010
Hallo,

Ik ben opzoek naar iemand die voor mij een werkend Excel 2007 programma kan maken met VBA.

Wat wil ik:
Voor een autosloperij wil ik een simpel voorraadsysteem hebben , het gaat nu allemaal handmatig met Excel en is niet handig.
Situatieschets :
Als een klant aan de balie komt , die een dynamo voor een Mercedes E-klasse uit 2004 zoekt,wil ik in mijn excelprogramma een scherm kunnen openen waarin ik via een pull down menu het merk selecteer , vervolgens het type en als laatste het bouwjaar. Als ik dan op OK klik wil ik alles zien wat ik op voorraad heb voor dit specifieke autotype.
Als ik de dynamo dan heb en hem verkoop wil ik eenmaal op dat onderdeel klikken in de lijst , en het dan via een knop uit mijn overzichtlijst kan verwijderen.

Als ik een nieuwe sloopauto/onderedelen binnenkrijg wil ik via een zelfde pull down menu de volgende gegevens invoeren in de overzichtlijst:
Merk , type , geschikte bouwjaren (bijv 1996 t/m 2004), onderdeeltype(zelf invoeren geen pull down menu) Kleur, evt. opmerkingen ,en als laatste de prijs ex btw

Mocht er een veel betere oplossing zijn dan excel dan hoor ik dat graag.

Ben bereid er eventueel voor te betalen :)

ik raad acces aan ipv exel

voor dit soort raad ik acces aan met dat programma kan je relaties leggen en kan je met dropdowns gaan wereken veel simeler ofwel laat je iemand een programma schrijven in php dan kan je deze gevens om het even waar openen en opslaan natuurlijk dit kost heel wat tijd.

maar ik raar acces aan indien je dit wenst kan even een prototype maken dat je effe een gedacht hebt wat ik bedoel

Hallo bedankt voor je reactie,

Ik heb zelf ook al wat geprobeerd met access maar kom er niet uit. Degene waarvoor ik het maak heeft echt 0,0 verstand van computers dus leek me excel het makkelijkste.

Het invoeren van de merken/autotypen kan ik allemaal zelf , zoek ook echt alleen de opzet.

Ik doe het als een gunst voor die man , dus mijn budget ligt niet torenhoog:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan