Voorraadbeheer met subvoorraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorn013

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2016
Hallo allemaal,

Momenteel loop ik stage en nou ben ik bezig met het ontwerpen van een voorraadsysteem.
Ik ben al een redelijk eind alleen nu loop ik vast op het volgende:

Er wordt met een hoofdmagazijn gewerkt waar ongeveer 15 bedrijfsauto's materiaal komen bijvullen iedere dag.
Nou is het zo dat er duidelijkheid moet komen over de precieze aanwezige voorraad zowel in het hoofdmagazijn als in de bedrijfsauto's zelf.
Er moet ook rekening mee worden gehouden dat er materialen retour gaan vanuit de bussen die op de bouw niet worden gebruikt.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een programma waar ik +/- 16 voorraden in kan bijhouden...

Weet iemand toevallig een voorraadbeheersysteem wat hier goed bij past?
of heeft er iemand een idee hoe ik dit op een andere manier duidelijk kan krijgen?

Als je al een redelijk eind bent waarom plaats je het bestandje dan niet even? Even de zoekfunctie gebruiken levert ook wel veel voorraadbeheervoorbeeldjes.

Ik heb een voorraadbestand gebruikt wat ik eerder op deze site heb gevonden.
Nou heb ik enkele aanpassingen gedaan zoals artikelnummers bijgevoegd en de draaitafel willen veranderen,
Alleen nu krijg ik de bij- en afboek knop niet omgezet naar de juiste tabel.
Hij boekt nu steeds af in de rij leveranciers en niet voorraad.... weet iemand hoe dit veranderd kan worden.
Hierdoor loopt ook het mutatieoverzicht niet goed synchroom

zou iemand me aub kunnen helpen hierbij

Bijlagen

Je moet de code even aanpassen.

Code:
.Find([B8], , xlValues, xlWhole).Offset(, [COLOR="#FF0000"]3[/COLOR]) = .Find([B8], , xlValues, xlWhole).Offset(, [COLOR="#FF0000"]3[/COLOR]) + [C8]

ik ben redelijk handig met excel maar snap dit niet helemaal...
aan welke cel staat deze code gekoppeld?
Ik kan bij de bij- en afboek knop geen formule vinden

Welkom in de wonderlijke wereld van VBA:d Rechtsklik op de tab 'Werkomgeving' en klik vervolgens op programmacode weergeven. Hier kan je de code aanpassen.

Je hebt de tab 'Mutaties' verwijderd als je die niet nodig hebt dan is dit voldoende voor het bijboeken.

Code:
Sub bijboeken()
    With Sheets("Artikelvoorraad").Columns(1)
        .Find([B8], , xlValues, xlWhole).Offset(, 3) = .Find([B8], , xlValues, xlWhole).Offset(, 3) + [C8]
    End With
End Sub

Klopt ik heb de naam terug veranderd en nu doet hij het weer, thanks

Alleen me draaitabel werkt niet volledig. Bij het aantal te bestellen pallets/dozen blijft hij op 1 staan terwijl deze op 10 en 2 zouden moeten komen:confused:
enig idee waardoor hij dit doet?

Je hebt bij de waarde-instelling van de draaitabel aantal staan dit moet som zijn.

Super nu werkt alles ja

Heb je misschien een idee voor het eerdere voorgelegde probleem....?
Zou ik hierin ook onderscheidt kunnen maken tussen +/- 15 bedrijfsauto's waar het materiaal aan wordt uitgegeven (afgeboekt).
Nu kan ik zien wie wat mee neemt maar kan ik er bijvoorbeeld een kleine overzicht aan koppelen dat ik zie wat de werknemer heeft in zijn bus?

Of weet iemand een goed programma waar dit ik kan worden bijgehouden?

Koppeling

Hallo,

Ik ben klaar met het systeem, nu heb ik als opmerking gekregen om een lijst met werknemers en leveranciers te koppelen aan cel D8. (lijstje wat onder cel D8 staat vermeld)
Deze moet dezelfde werking krijgen als cel B8.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om de koppeling te maken, kan iemand me helpen???

Bekijk bijlage Voorraad Hulten in bewerking.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan