Voorraadbeheer verbandproducten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaarns

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Hallo techneuten,

Ik ben op zoek voor de ehbo vereniging naar een voorraadbeheer programma.
Het liefst in access of in filemaker.
Gezien de inkomsten van ons kunnen we het niet veroorloven om een goed programma te kopen , en onze kennis om een accessbestand te bouwen is ontzettend gering.

Vandaar dat ik jullie benader met de vraag of iemand mij kan helpen.
Onze huidige voorraad houden we bij in excel

Hierbij hebben we een aantal tabellen :
-Artikelnummer vereniging (tekst en nummer bijv. VBM-HZ06)
-Artikelnummer leverancier (nummer)
-Artikel (tekst bijv. hydrofiel zwachtel)
-Aanvulling (tekst bijv. verpakt)
-Maat (tekst bijv. 400 x 6 cm)
-Eenheid (getal bijv. B20)
-Aantal stuks in voorraad (getal)
-Minimale voorraad (getal)
-Bedrag inkoop (€ getal)
-Bedrag per stuk inkoop korting (€ getal)
-Bedrag verkoop (€ getal)
-Experatiedatum (datum bijv. apr. 2013)

De bedoeling is dat we alle artikelen kunnen invoeren die we hebben met de actuele voorraad.
Daarbij dus ook de voorraad aan kunnen passen door producten op te tellen of eraf te halen
Het liefst zou ik bij een mutatie een rapport willen krijgen waarop hij aangeeft welke producten we te kort hebben en er besteld moeten worden (incl artikelnummer leverancier en artikel)
We hebben maar 2 leveranciers, dus wellicht handig om bij het invoeren van het product een leverancier te kunnen kiezen

Ik heb een programmatje eens gedownload van monicom software , daar was het invoeren wel handig, maar de bestelrapporten etc niet.
Tevens zou ik graag op latere termijn dan in dit accessbestand de mogelijkheid inbouwen voor het beheer middels een barcode scanner
en een foto van het product kunnen toevoegen.

Wie kan ons hiermee helpen ?

Alvast bedankt.
Jeroen

Laatst bewerkt:
Dit forum is in eerste instantie niet bedoeld met vragen om complete databases te bouwen.... Als ik de opzet zo zie zou je de Noordenwind database die bij de Office wordt geleverd best als uitgangspunt kunnen nemen. Die gaat ook uit van een Inkoop- en verkoopsituatie. Bestuderen daarvan kan je al een eind op weg helpen.
Als je al het e.e.a. in Excel hebt gemaakt en gebruikt, dan kun je die gegevens als basis gebruiken voor de tabellen die je in Access wilt hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan