• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer via Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mistertb

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Hallo,

Ik ben bezig een kleine voorraad administratie aan te leggen maar krijg het niet voor elkaar. Programma's die ik heb gedownload of sjablonen van microsoft voldoen niet aan de eisen.

We verkopen een artikel wat in 3 kleuren leverbaar is. Ik wil in de administratie kunnen aangeven
- dat ik op een bepaalde datum een x aantal blauw, geel en zwart heb ingekocht.
- een x aantal geel, blauw en zwart zijn voor de webwinkel bestemd.
- een x aantal is voorraad bij persoon x thuis
- een x aantal is voorraad bij persoon y thuis
- een x aantal is verkocht via telefonisch contact
- wat de totale huidige actuele voorraad en de voorraad per kleur en per locatie is.

verder wil ik geen andere overbodige zaken toevoegen.

Ik krijg het niet voor elkaar om aan te geven dat ik de ene keer blauw en de andere keer geel in-/verkoop, zodat dit bij de juiste voorraad opgeteld wordt.

Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!

Zet hier even een voorbeeldje, ontdaan van alle vertrouwelijke informatie

Ron

Zet hier even een voorbeeldje, ontdaan van alle vertrouwelijke informatie

Ron

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb de sheet even ontdaan van alle pers. info. Het gaat om de geel gearceerde cellen en de berekeningen daarachter die moeten worden gedaan. Ik heb bij "artikel" al een pulldown menu gemaakt bij elke invoer, daar moet denk ik mee verder gebouwd worden. Als je een logischere indeling weet vind ik dat natuurlijk prima, zolang de informatie maar kan uitlezen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

bij deze het bewerkt bestandje.
indeling gelaten zoals je zelf had gemaakt; eenvoudige formule toegepast, die in origineel is in te passen lijkt me, na aanpassing van bereik.

ik zie bandito bob heeft ook al voorzet gegeven iets uitgebreider.
Groet,
Radar

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Super jongens!! :thumb::thumb:

Beide zijn perfect, ga dan toch voor de eerste omdat die iets uitgebreider is. Weet redelijk wat van excel maar de =SOM.ALS(C$13:C$100;C10;D$13:D$100)-SOM.ALS(C$13:C$100;C10;E$13:E$100) :shocked:
gaat me toch iets te ver...

Bedankt!!!

Ik zie dat we inmiddels een aantal jaar verder zijn, ik hoop dat iemand me toch kan helpen.
Beide geboden excelfiles zien er wat mij betreft erg goed uit (ik kom niet verder dan een beetje plussen en minnen...)
Ik heb alleen maar 1 locatie en meer dan 50 verschillende artikelen in het assortiment waar ik overigens niet altijd voorraad van heb. Hoe kan ik de artikelen in excel invoeren zodat het in die drop-down list staat en ik kan zien hoeveel voorraad ik van bepaalde artikelen heb? Dus hoe kan ik geel in een artikel van mij veranderen en nog meer artikelen toevoegen?

Vast bedankt voor jullie hulp!

Groeten

Carlos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan