• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vaalburg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2005
Ik wil een voorraad gaan beheren in Excel. Dit lijkt mij wel mogelijk, al heb ik een probleem.
Kan ik in een werkblad "op afstand" (bijv. bovenin) een cel oproepen, wijzigen en "terugplaatsen", dus zonder er naar toe te gaan?
Dit is nodig voor snel wijzigen van voorraad of prijs van een artikel.
Of is Access hier meer geschikt voor? Dit programma beheers ik echter niet. Is het snel te leren?

Ja, van exel heb ik geen kaas gegeten, In Acces is het zeker perfect mogelijk, maar is niet zo simpel om dit aan te leren. Nu is het zo, in acces, voorbeeld databases, vind je een perfect voorraadbeheer programma, kijk eens even of het iets voor u is.

Uiteraard is het mogelijk wanneer je gebruik maakt van een macro. Ook ben ik en vast ook meerdere forummers bereid om je daar mee te helpen.

Of access er meer voor geschikt is, ligt eigenlijk aan wat je precies ermee wil. Ik vind het gebruik van een database voor 1 tabel (bijvoorbeeld de voorraad van een bepaald goed) een beetje overdreven. Gebruik dan excel. Wil je veel informatie kwijt, bijvoorbeeld hoeveel heb je van een goed op voorraad, welke klanten hebben het goed gekocht en hoeveel, wie kan het goed aan je leveren van je leveranciers en wat kost het daar. Als je zover wil gaan, adviseer ik access (al is het ook gewoon goed mogelijk in excel).

als je in excel zoeken doet dan ga je naar het betreffende artikel dus dan kun je ook direct aanpassen

wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan