• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene42

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Berichten
1
Ik heb een klein bedrijfje dat handelt in smeermiddelen, nu wil ik graag mijn voorraad beheren. Op dit moment gaat het nog op de oude manier (pen en papier) maar er zijn vast programma's waarin ik mijn magazijntje kan beheren. Kan iemand mij daar aan helpen?

met vriendelijke groet,

Rene te Riele
 
Ik heb een klein bedrijfje dat handelt in smeermiddelen, nu wil ik graag mijn voorraad beheren. Op dit moment gaat het nog op de oude manier (pen en papier) maar er zijn vast programma's waarin ik mijn magazijntje kan beheren. Kan iemand mij daar aan helpen?

met vriendelijke groet,

Rene te Riele

Zoek op het forum en/of andere forums. En anders: google, your friend...
 
In MS-Acces zit een voorbeelddatabase voorraadbeheer
 
echt een vriendelijke opmerking voor 'n nieuwkomer op Helpmij :shocked:

verder goed geslapen :eek:

Sorry, maar een forum is niet geschikt om een heel voorraadbeheer op poten te zetten. Als je dat degelijk wilt doen, en dat veronderstelde ik (waarom zou je dat ook niet degelijk willen doen?), dan komt er heel wat bij kijken. Waarom denk je dat er mensen geld verdienen met zulke programmaatjes in mekaar te steken?

Een degelijk voorraadbeheer is zeker meer dan wat simpele formules onder mekaar zetten. Wie heel veel tijd heeft kan dat dan doen voor de vraagsteller, maar ik ga niet vanaf 0 beginnen met zo'n project. Met het risico dat de vraagsteller mijn benadering niet wilt en voor iets anders kiest. Ik wil graag - heel graag - assisteren als de vraagsteller vast zit met een probleem. Of als hij/zij nuttige commentaar wil over hetgeen hij/zij al heeft gedaan en nog kan doen. Getuige mijn 1700 eerdere posts op 6 maanden tijd.

Een tweede reden voor mijn post is dat je niets moet herdoen wat al gedaan is. Wat al gedaan is vind je op dit forum of op internet. Gebruik google, het is ervoor gemaakt. Waarom denk je dat er een zoekfunctie is op forums? De vraagsteller vroeg ook expliciet naar programma's. Ik ken geen programma dat zoiets doet, dus zou ik op internet zoeken. Logisch, niet? Het feit dat dat in Access vervat zit, wist ik niet.

Ik geef toe dat ik meer uitleg had kunnen en moeten geven. Ik heb de vraagsteller niet willen afsnauwen. Mijn excuses daarvoor aan de vraagsteller en aan zij die ze willen.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan