Voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambooke

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Hallo,

Als volkomen leek zou ik graag een klein voorraadbeheer programma in access ontwerpen.
Het programma moet het volgende kunnen:
- stock bijhouden van de artikelen
- overzicht geven van de bestelde artikels door de 6 verschillende filialen
- na ontvangst van de bestellingen de stock bijwerken

Ik heb reeds 2 tabellen gemaakt nl. de tabel met de filialen en de tabel met artikelen.

Wie helpt me verder aub?

Bijlagen

zoiets als een database opzetten vereist meer kennis dan enkel een paar tabellen opmaken in Access... Er komt heel wat bij kijken als je een hele database met interface wilt gaan maken...

zoiets als een database opzetten vereist meer kennis dan enkel een paar tabellen opmaken in Access... Er komt heel wat bij kijken als je een hele database met interface wilt gaan maken...

Zou ik dat dan beter in excel doen?

Niets aantrekken van de opmerking van Dommo, er zijn zat mensen die je op weg kunnen helpen. Je moet het ook zeker niet in Excel opzetten, want dan heb je straks echt problemen... Ik zal er zelf uiteraard ook één van zijn! Ik zal er vanavond een blik op werpen, en je verder op weg helpen!

Als het gaat om het periodiek vastleegen van voorraadmutaies dan zou ik de goede raad van dOmO zeker opvolgen.

Als je zoveel mogelijk op ieder willekeurig moment vooraadmutaies wilt volgen, dan raad ik je Access aan.
Bedenk wel dat het registeren van voorraadmutaties niet bepaald eenvoudig is.
Belangrijk punt is of de filialen toegang hebben/kunnen krijgen tot de Access toepassing die je zou willen maken.
Zo niet, dan houdt het Access verhaal op en zou ik me beperken tot een basaal overzicht in Excel.

Los daarvan moet je jezelf de vraag stellen of je tijd en zin hebt om je grondig in Access te verdiepen.
Zo ja, zoek dan eerst eens even in het forum, het opzetten van voorraadsystemen is vaker aan de orde geweest.

Tardis

Ik heb me dus voorlopig beholpen met een Excel-bestandje tot ik meer kennis heb van Access. Ik denk dat dit voor mij de beste oplossing is zodat ik Access op termijn stilaan onder de knie krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan