• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

matmil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2013
Goedemiddag,

Ik zou een knop willen gebruiken die de gegeven totale voorraad kan afminderen van het aantal producten die opgeladen worden. Simpel voorgesteld:

TIJDSTIP1: totale voorraad min x-aantal= nieuwe totale voorraad.
TIJDSTIP 2 nieuwe totale voorraad min Bekijk bijlage Helpmij.xlsxy-aantal= nieuwe nieuwe totale voorraad
TIJDSTIP 3 ...........

In bijlage vindt u een excelfile waarbij het visueel wordt voorgesteld.

Alvast bedankt!

Matmil

Matmil,

Ik snap je vraag niet, waar is de totale voorraad? waarvan de x (of y)-aantal afgehaald moet worden?
Ik vermoed dat je bedoeld dat je een lijst hebt met artikelnummer, artikelnaam en voorraadaantal,
waarvan een verkooplijst (artikelnummer, verkocht aantal) afgehaald moet worden.
Klopt dit,

Zet dit dan even in een bestand.

Veel Succes.

Beste Elsendoorn2134 ,

In het excel bestand 'helpmij" kan u in het werkblad 'blad1' in B6 het cijfer vinden dat de totale voorraad weergeeft (namelijk B5, 2278). Daarvan zou een in te geven getal moeten afgetrokken worden.

Mvg,

Matmil

Matmil,

Dat is prima, je gehele voorraad is dus 2278. Als ik er drie van af wil halen waar moet deze dan worden afgetrokken?
Op blad2, cel B163 of C3 en hoe weet ik dat?
Graag wat duidelijkheid met betrekking tot de vraag.

Veel Succes.

Beste Elsendoorn2134,

Blad 2
eerste kolom: productnaam
tweede kolom: voorraad in stock per product
derde kolom: toekomstige voorraad

Er wordt een totaal gemaakt van de voorraad in stock ((blad 2, B175) en van de toekomstige voorraad (blad 2, C175) . Deze twee totalen worden opgeteld en in de cel B5 op blad1 weergegeven. In cel B6 op blad 1, wordt er ingegeven hoeveel er uit voorraad gaat. Dit moet dan worden afgetrokken van de totale voorraad in cel B5.

Ik hoop dat het nu duidelijk is...

Mvg,

Matmil

Snap er nog niets van.

Matmil,

Nee, het is mij nog steeds niet duidelijk, je telt een voorraad bij een toekomstige voorraad en noemt dit dan de totale voorraad ?????
Als je daar dan weer 50 van af trekt ben ik het spoor helemaal kwijt want dit moet dan al in de toekomstige voorraad zitten.
Verder geef je niet aan uit welke artikelen (productnaam) de 50 bestaan dus een voorraad op productnaam is ook niet mogelijk.

In je orginele vraag stel je:
Ik zou een knop willen gebruiken die de gegeven totale voorraad kan afminderen van het aantal producten die opgeladen worden.

- Welke voorraad? huidige, toekomstige of totale voorraad.
- Wat wordt opgeladen en in welke vorm? productnummers, aantallen?
- Wat wil je later kunnen zien? Alleen een totaal? Overzicht per productnummer?

Met vriendelijke groeten
Elsendoorn2134

Matmil,

Kijk eens of je wat met het bestandje kunt.
Ik dacht dat Warme bakkertje de Macro gemaakt of aangepast heeft.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Excelamateur,
Een tweetal jaar geleden heb ik dat bestand gemaakt, met hulp van het forum (Bart,SNB,Cobbe, e.a......)
De bijlage is meer uitgebreid dan het bestand dat jij plaatste.
Bij de knop "opslaan" moet natuurlijk het pad aangepast worden.
Misschien kan TS hiermee verder

ps: Bij het openen van het bestand wordt een map "Bestelbonnen" aangemaakt, indien ze nog niet bestaat.
Dat gaat dus een fout opleveren bij het openen van het bestand

Bekijk bijlage 180388

Laatst bewerkt:
wieter,

Ik wist wel dat ik het niet gemaakt heb maar wie er allemaal aangewerkt hebben wist ik niet meer.
Ben blij dat je dit gezien heb en zo de eventuele fout melding kunt stoppen.

Is het bestandje nu wel compleet?
Nu maar hopen dat de vraag steller er wat mee kunt.

Laatst bewerkt:
In de hoop dat de vraagsteller er iets aan heeft, het bestand opnieuw geplaatst(zonder foutmelding).
Als je in de code achter this workbook het commentaarteken weghaalt, en het pad aanpast, wordt bij openen
gekeken of de map "Bestelbonnen" bestaat, indien niet wordt die map automatisch aangemaakt.

Het bestand is toen gemaakt als excel-training voor mezelf.
Het kan niet zomaar in de praktijk gebruikt worden, er zijn dan heel wat aanpassingen nodig:
- de artikelnummers zijn voor intern gebruik (elke leverancier heeft zijn eigen artikelnummers)
dit kan je oplossen door de artikelnummers van de leveranciers te gebruiken, aangevuld met een interne letter.
- ook moet in de code voor opslaan het pad aangepast worden.
- de mail-code (Ron Debruin) moet ook naar eigen wensen aangepast worden.
- De minimumvoorraad(tab "artikelvoorraad") ook aanpassen naar eigen wensen.

Een hele hoop uitleg in de hoop dat de vraagsteller er ideeën kan uithalen.

Bekijk bijlage 180396

Beste Elsendoorn2134,

Ik denk dat ik de vraag wat onduidelijk geformuleerd heb...

Ja sorry, ik heb cijfers gebruikt als productnamen. In de eerste kolom op blad2 zie je een opsomming van 1-166, dit zijn de productnamen.

De toekomstige voorraad reken ik erbij omdat ik wil zien hoeveel plaatsen er volgende week in het magazijn bezet zullen zijn. Er is namelijk een weekplanning waar dit uitgehaald kan worden.

De totale voorraad (huidige voorraad + toekomstige voorraad (vandaag + 7 dagen) - uitgaande voorraad) is dus eigenlijk het aantal plaatsen die bezet zijn in het magazijn. Als er dus 50 uitgaan, betekent dit dat er 50 plaatsen vrijkomen.

Dus ik zou alleen het totaal willen zien, per productnummer is niet nodig. Of met andere woorden een weekvoorspelling van de magazijnbenutting.

In het bestand van Wieter en ExcelAmateur wordt er gekozen uit een artikelnummer waardoor het te uitgebreid is. Wieter en ExcelAmateur, toch bedankt voor de response!!

Met vriendelijke groeten,

Matmil

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan